مخالفت ۴۱ درصد جوانان انگلیسی با نظام سلطنتی

بر اساس نظرسنجی‌های جدید، ۴۱ درصد از جوانان انگلیسی به اداره کشورشان از سوی خاندان سلطنتی تمایلی ندارند.

به گزارش گروه بین المل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، نظرسنجی‌ها از کاهش علاقه جوانان انگلیسی به سلطنت ملکه خبر می‌دهد.

بر اساس گزارش رویترز، نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که جوانان انگلیسی دیگر تمایلی به اداره شدن کشورشان  به صورت سلطنتی  و با خلق و خویی خشن ندارند.

طبق نظرسنجی یوگاو، ۴۱ درصد از افراد بین ۱۸ تا ۲۴ سال فکر می‌کنند اکنون زمان آن رسیده یک شخص منتخب دولت را برعهده بگیرد،  این در حالی است که ۳۱ درصد از مردم هنوز هم با نظام سلطنتی موافق هستند.

گفته می‌شود تغییر عقیده و نگرش مردم انگلیس به سلطنت ملکه الیزابت از دو سال گذشته رو به افزایش گذاشته است. دو سال پیش، ۴۶ درصد از مردم در مقابل ۲۶ درصد از آن‌ها، با سلطنت ملکه موافق بودند.

مرگ  شاهزاده فیلیپ، همسر ۹۹ ساله ملکه و بحرانی که به دنبال مصاحبه نوه الیزابت، شاهزاده هری و همسرش مگان در یک برنامه آمریکایی اتفاق افتاد، نظر مردم را نسبت به خاندان سلطنتی تغییر داد.

در نظرسنجی‌های قبلی، اختلاف سنی بین کسانی که به سلطنت تمایل داشتند و کسانی که خواستار پایان دادن به نظام سلطنتی بودند به چشم می‌خورد.  

بر اساس نظر سنجی‌هااز ۴۸۷۰ نفر در این کشور،  تنها  ۵۳ درصد از افراد بین ۲۵ تا ۴۹ سال موافق سلطنت ملکه هستند که این آمار نسبت به نظرسنجی مشابه در سال ۲۰۱۹ پنج درصد کمتر است.

در میان افراد بالای ۶۵ سال نیز  ۸۱ درصد همچنان از نظام سلطنتی حمایت می‌کنند.

پیشتر هم نظرسنجی یوگاو نشان داد که ۴۳ درصد از رای دهندگان رنگین پوست در یک نظرسنجی معتقد بودند که خانواده سلطنتی انگلیس دیدگاه‎‌های نژادپرستانه دارند.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار