چین: مانع‌تراشی آمریکا نشان بی‌تفاوتی به رنج فلسطین است

سخنگوی وزارت‌خارجه چین با اشاره به امتناع آمریکا برای صدور بیانیه مشترک شورای امنیت، آن را نشان از بی‌تفاوتی به رنج فلسطینی‌ها دانست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «هوا چونینگ» سخنگوی وزارت امور خارجه چین، امروز (جمعه) در سخنانی از مانع‌تراشی‌های آمریکا در مقابل شورای امنیت سازمان ملل انتقاد کرده و این کشور را نسبت به درد و رنج مردم فلسطین بی‌تفاوت دانست.

این مقام چینی در سخنرانی روزانه خود گفت: «اکثریت اعضای شورای امنیت سازمان ملل نسبت به وضعیت حال حاضر ابراز نگرانی کرده‌اند و از شورای امنیت سازمان ملل خواستند تا نقش خود را ایفا کرده و از تنش‌ها بکاهد، اما آمریکا تنها کشوری بود که با صدور بیانیه مشترک در نشست اضطراری مخالفت کرد.»

چونینگ در ادامه از مانع‌تراشی آمریکا و اقدامات ضدچینی این کشور انتقاد کرده و گفت: «آمریکا به رنج و درد مردم فلسطین بی‌تفاوت است؛ اما به همراهی آلمان و انگلیس و چند متحد دیگر امید داشتند میزبان نشست‌های بی‌معنای سازمان ملل درباره مسائل «سین‌کیانگ» باشند.»

این مقام ارشد چین سپس از آمریکا خواست تا عدالت را در زمینه تجاوزات و آدم‌کشی رژیم اشغالگر علیه فلسطینی‌ها رعایت کند و بر اهمیت داشتن جان مسلمانان فلسطین تاکید کرد.

هفته گذشته منابع خبری علام کردند آمریکا همچنان از صدرو بیانیه و قطعنامه علیه رژیم صهیونیستی ممانعت می‌کند.

یک منبع دیپلمات در این باره گفت: «واشنگتن هنوز موضع خود را درمورد ممانعت از صدور بیانیه علیه اسرائیل تغییر نداده است و معتقد است این بیانیه به کاهش تنش کمک نخواهد کرد.»

پیش از این نیز در جلسه قبلی شورای امنیت برای بررسی تنش‌زایی‌های رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های فلسطینی و قدس اشغالی، آمریکا مانع صدور قطعنامه شده بود.

با افزایش حملات رژیم صهیونیستی به فلسطینیان، درگیری‌ها بین دو طرف شدت پیدا کرده و همچنان ادامه دارد. این رژیم علاوه‌بر فلسطینیان در کرانه باختری، نوار غزه را نیز آماج حملات خود قرار داده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار