آمریکا: استرالیا را در برابر چین تنها نخواهیم گذاشت

وزیر خارجه آمریکا بر حمایت از استرالیا در برابر زورگویی اقتصادی چین تاکید کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا گفت واشنگتن استرالیا را در برابر زورگویی اقتصادی چین تنها نخواهد گذاشت و چنین رفتاری در برابر متحدان آمریکا موجب تاخیر در بهبود روابط آمریکا و چین خواهد شد.

وی این اظهارات را در کنفرانس مطبوعاتی مشترکی با ماریس پین، وزیر خارجه استرالیا عنوان کرد در حال دیدار از آمریکا بود. بلینکن گفت: «تاکید می‌کنم آمریکا استرالیا را در این میدان در برابر زورگویی اقتصادی چین تنها نخواهد گذاشت.»

وی افزود: «به وضوح به جمهوری خلق چین گفته ایم چنین اقداماتی که طی آن نزدیکترین شرکا و متحدان ما هدف گرفته می‌شوند، موجب تاخیر در بهبود روابط ما با چین خواهد شد.»

وزیر خارجه استرالیا نیز تصریح کرد ما به روشنی اعلام کرده ایم که خواهان روابط سازنده با چین است، اما «در امنیت ملی یا حاکمیت خود سازش نخواهیم کرد و به اقدام برای محافظت از آن‌ها ادامه می‌دهیم.»

این در حالی است که سفیر چین در استرالیا مسئولیت تیرگی اخیر روابط دو کشور را به کانبرا نسبت داده و استرالیا را به تشدید درگیری‌ها متهم کرده است. وی تأکید کرد ادعا‌های استرالیا مبنی بر زورگویی دیپلماتیک و اقتصادی چین موضوعی غیر مرتبط است و به عنوان "پوششی" برای سلب مسئولیت مطرح می‌شود.

وی تاکید کرد: اگر زورگویی وجود داشته باشد از سوی طرف استرالیایی بوده است. اقدامات پکن به منظور حمایت از حقوق و منافع قانونی خود، جلوگیری از سقوط بیشتر روابط دو جانبه و انتقال آن به مسیر درست است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
*&*&*&*&
۰۸:۴۱ ۳۱ شهريور ۱۴۰۰
امریکا اینقدر درمانده شده که به هر حقه و کلکی دست میزنه تا از خودش مایه نزنه منافع امریکا به دست استرالیا حل میشه چطور هزینه کردش با استرالیا قلدریش برای امریکای روباه صفت
این شعر امروز در وصف احوالات امریکاست
برو شیر درنده باش، ای دغل
مینداز خود را چو روباه شل
چنان سعی کن کز تو ماند چو شیر
چه باشی چو روبه به وامانده سیر؟
چو شیر آن که را گردنی فربه است
گر افتد چو روبه، سگ از وی به است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۸ ۳۰ شهريور ۱۴۰۰
یکی برای من زورگویی اقتصادی رو تعریف کنه الان مثلاً چین با تجارت کردنش چه زوری به استرالیا گفته؟
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۲:۱۵ ۳۰ شهريور ۱۴۰۰
آره و تا سر استرالیا رو به باد نده دست بر نمی داره بدبخت استرالیا که بازیچه دست آمریکا شده
Iran (Islamic Republic of)
احمدی
۱۱:۵۶ ۳۰ شهريور ۱۴۰۰
آمریکا نامرد تراز اونی هست که چنین کاری کنه ! البته فقط درصورتی که منفعت براش داشته باشه و بخواد در جنگ تجاری چین پیروز بشه این کارو میکنه ! واگرنه اگه منفعتی براش نباشه فقط حرف مفت میزنه و بعدم استرالیا رو میگذاره به حال خودش و میگه خودت مشکلتو حل کن !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۰ ۳۰ شهريور ۱۴۰۰
راست میگه همانطوری که افغانستان را در برابر طالبان تنها نگذاشت
Iran (Islamic Republic of)
مجتبی
۱۷:۵۹ ۲۹ شهريور ۱۴۰۰
آمریکا لنگ پول شده داره چکاش برگشت میشه > خره استرالیا کلاتو بپا
آخرین اخبار