اعتبار و تسهیلات زلزله دنا دو برابر سایر مناطق زلزله‌زده کشور

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: توجه دولت در تخصیص اعتبار و تسهیلات بانکی به زلزله زدگان دنا ویژه بوده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج،  رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به نگاه ویژه هیئت دولت در تخصیص اعتبار و تسهیلات بانکی به مردم زلزله زده دنا اشاره کرد و گفت: تاکنون ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای بازسازی منطقه زلزله زده دنا اختصاص یافت.

علیرضا تابش افزود: کار طبق برنامه پیش‌بینی شده پیش رفته و علی رغم شیوع بیماری کرونا، تعطیلات عید نوروز و ماه مبارک رمضان عملیات اجرایی به خوبی انجام شده است.

تابش با تاکید بر اینکه عملیات آواربرداری تمامی واحدهای مسکونی به اتمام رسیده است، بیان کرد: برخی از  مشکلات باقی مانده، که رفع می‌شود.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ایران، گفت: از  هزار و ۶۹۹ واحد احداثی اکثرا پروانه‌های ساخت واحدها صادر شده است.

وی با اشاره به آغاز عملیات پی‌کنی و اجرای فونداسیون ها، افزود: عملیات اجرایی ساخت اسکلت فلزی ساختمان ها در مناطق زلزله زده نیز آغاز شده و پیشرفت کار مطلوب است.

تابش گفت: امید است ظرف یک ماه آینده سرعت کار ارتقاء بیشتری یابد.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: بنا به پیشرفت کار سیمان، میلگرد و اسکلت فلزی تامین و در اختیار مردم گذاشته می شود.

وی با بیان اینکه اکیپ های اجرایی پای کار هستند، گفت: امروز و فردا روند کار و مشکلات طی جلسات در استان مطرح و بررسی خواهند شد.

تابش با تاکید بر اینکه پرداخت تسهیلات و وام بلاعوض نسبت به سایر مناطق زلزله زده در کشور در گذشته معادل ۲ برابر افزایش پیدا کرده است.

تابش با بیان اینکه زیربناها بیش تر از حدی که پیش بینی شده بود توسط مردم در نظر گرفته شده است، گفت: امید است با این اعتبارات بتوانیم کار را به سرانجام برسانیم.

وی در خصوص وضعیت افراد مستاجر نیز، عنوان کرد: تسهیلات بلاعوض به مبلغ ۱۵ میلیون تومان و وام به مبلغ ۳۰ میلیون تومان در صورت ارزیابی خسارت به وسایل و لوازم خانگی این افراد اختصاص می یابد.

انتهای پیام/ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.