از سرگیری ساخت پروژه نورد استریم ۲ از اواخر ماه جاری میلادی

احداث پروژه گازرسانی روسیه به اروپا که به دلیل شکایت سازمان‌های محیط زیستی متوقف شده بود، از اواخر ماه مه ادامه می‌یابد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، ساخت و ساز پروژه «نورداستریم ۲» که با شکایت «اتحادیه حمایت از محیط زیست آلمان» علیه احداث این خط لوله گاز متوقف شده بود از اواخر ماه مه مجددا شروع می‌شود.

سرویس مطبوعاتی آژانس دریایی و هیدروگرافی فدرال آلمان گفت: «از اواخر ماه مه، ادامه ساخت «نورد استریم ۲» مطابق با آیین‌نامه فعلی مجاز خواهد بود. در مارس ۲۰۱۸، این پروژه مجوز دائمی برای قرار دادن خط لوله گاز از اواخر ماه مه تا اواخر سپتامبر را اخذ کرد.»

اتحادیه حمایت از محیط زیست آلمان با این استدلال که اتصال خط لوله گاز می‌تواند به اکوسیستم دریای بالتیک آسیب برساند، علیه این پروژه گازرسانی شکایت کرده بود.

«پروژه نورداستریم ۲» گاز طبیعی روسیه را از طریق دریای بالتیک به آلمان منتقل می‌کند. این خط لوله از دو خط ۱۲۳۰ کیلومتری با ظرفیت ترکیبی ۵۵ میلیارد متر مکعب گاز در سال تشکیل شده است.

با این حال، از ابتدای اجرای این پروژه روسیه با انتقادات و هجمه‌های مداوم آمریکا روبرو بوده است. واشنگتن، به اتحادیه اروپا درباره اینکه این خط لوله وابستگی انرژی اروپای غربی را به روسیه افزایش می‌دهد، هشدار داده است.

با این حال مسکو و برلین با اشاره به اینکه این خط لوله یک پروژه کاملا اقتصادی است، اعلام کردند که تلاش‌های آمریکا برای دیکته کردن سیاست انرژی به آلمان، چیزی غیر از رقابت ناعادلانه نیست، زیرا آمریکا در تلاش است گاز طبیعی مایع خود را به اروپا بفروشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار