هشدار کلینتون درباره پیامد‌های خروج نیرو‌های آمریکایی از افغانستان

هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه اسبق آمریکا درباره عواقب خروج نیرو‌های آمریکایی از افغانستان به دولت بایدن هشدار داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، در پی اعلام آغاز خروج نیرو‌های آمریکایی از افغانستان، هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه اسبق آمریکا، درباره عواقب جدی ناشی از این تصمیم جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، هشدار داد.

روز یکشنبه، هیلاری کلینتون، در مصاحبه با «سی ان ان»، اقدام بایدن را «یک تصمیم دشوار» و «مشکلی بدخیم» توصیف کرد.

او اظهار داشت که آمریکا باید خود را برای دو پیامد بزرگ احتمالی حاصل از این تصمیم در آینده‌ای نه چندان دور، از جمله سقوط احتمالی دولت افغانستان و تصرف افغانستان به وسیله طالبان و شروع مجدد جنگ‌های داخلی، آماده کند.

کلینتون در ادامه گفت: «من می‌ترسم با این اقدام تعداد زیادی از مردم افغانستان به کشور‌های دیگر پناهنده شوند. البته دومین مشکل بزرگ این اقدام، شروع فعالیت‌های گروه‌های تروریستی القاعده و داعش است.»

این اظهارات درحالی بیان می‌شود که آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد پس از تکمیل رویه خروج، آمریکا تا حدودی به حضور خود در افغانستان ادامه خواهد داد. سفارت آمریکا در افغانستان باقی خواهد ماند و آمریکا به حمایت اقتصادی و بشردوستانه در این کشور ادامه خواهد داد.

بلینکن در پاسخ به این سوال که آیا طالبان می‌تواند دوباره افغانستان را اشغال کند، گفت: «آمریکا برای هر سناریویی در افغانستان آماده است.»

در ماه آوریل، جو بایدن، اعلام کرد که نیرو‌های نظامی کشورش را تا ۱۱ سپتامبر  بطور کامل از افغانستان خارج خواهد کرد. اما طبق توافقنامه دوحه بین طالبان و دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا، باید در ماه مه نیرو‌های آمریکایی خارج می‌شدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار