علل تمایل عربستان به داشتن روابط حسنه با ایران چیست؟

سردبیر نشریه رای الیوم در مطلبی تمایل عربستان به داشتن روابط حسنه با ایران را تغییر غیرعادی رویکرد ریاض در قبال تهران دانست.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالباری عطوان، سردبیر روزنامه اینترنتی رای الیوم ترس و وحشت عربستان سعودی از تغییرات در منطقه و تلاش آن برای پایان دادن به جنگ یمن را علت اصلی تغییر رویکرد ریاض در قبال ایران دانست.

عطوان در ویدئوی هفتگی خود به بررسی تغییر موضع و رویکرد عربستان سعودی در قبال ایران و سخنان مسالمت جویانه محمد بن سلمان، ولیعهد این کشور در خصوص تمایل به داشتن رابطه حسنه با ایران پرداخت و آن را تغییر غیرعادی رویکرد عربستان در قبال ایران دانست.

او گفت: محمد بن سلمان ولیعهد عربستان مصاحبه‌ای می‌کند و در برابر ایران نرمش نشان می‌دهد. چرا این کار را کرد. می‌گوید ایران همسایه است و امیدواریم شکوفایی داشته باشد و دوست داریم با آن همکاری و هماهنگی داشته باشیم. به این ترتیب یکباره ۱۸۰ درجه تغییر موضع می‌دهد. چرا این اتفاق می‌افتد؟ الآن دو طرف هستند که از ماجرای ایران نگران هستند؛ عربستان سعودی و برخی دیگر از کشور‌های حاشیه خلیج (فارس) و رژیم اشغالگر قدس. این‌ها از تغییرات سریعی که در منطقه در حال رخ دادن است به وحشت افتاده اند.

عطوان در ادامه افزود: جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا پرچم سفید را در برابر ایران بالا برده و به این نتیجه رسیده است که نمی‌تواند وارد جنگ با ایران شود و می‌خواهد دست از خاورمیانه بشوید و این منطقه را ترک کند و نیرو‌های خود را از افغانستان خارج کند و از سوریه و عراق هم خارج شود. آمریکا به این نتیجه رسیده است که توجه خود را بر جنوب شرق آسیا و چین و روسیه متمرکز کند. رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی به عنوان بچه‌های نازپرورده آمریکا بیش از همه به این کشور تکیه دارند، ولی عربستان دیگر بچه نازپرورده آمریکا نیست و مثل رژیم اشغالگر به وحشت افتاده است.

ایران چه با آمریکا به توافق برسد یا نرسد، برنده است

سردبیر رای الیوم در مورد مذاکرات هسته‌ای ایران گفت: در مذاکرات هسته‌ای ایران در وین پیشرفت‌هایی به دست آمده است. ایران چه با آمریکا به توافق برسد یا نرسد، برنده است. اگر به توافق برسد که اولین چیزی که دریافت می‌کند ۹۰ میلیارد دلار پول است و دیگر این که تحریم‌های آن لغو خواهد شد و به کشوری طبیعی در منطقه تبدیل می‌شود.اما اگر به توافق نرسند نیز صحنه برای ایران فراهم است.

عطوان ادامه داد: به هر حال چه در وین به توافق برسند یا نرسند، ایران برنده بزرگ و رژیم صهیونیستی هم بازنده بزرگ است. کشور‌های حاشیه خلیج (فارس) به وحشت افتاده اند. عربستان به شدت وحشت زده شده است. عربستان سعودی از مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق خواست بین ریاض و تهران میانجیگری کند. دو مسئله مهم که بین ایران و عربستان وجود دارد یکی لبنان و دیگری یمن است. در خصوص لبنان، عربستان به ایران اعلام کرد دیگر اصراری بر نخست وزیری سعد الحریری ندارد. این‌ها اسراری است که به نقل از منابع موثق به شما می‌گویم. ایران به عربستان گفت گفتمان خود را تغییر دهید. این که به ایرانی‌ها آتش پرست می‌گویید. چگونه همسایه باشیم وقتی رسانه‌های شما پیوسته این مسائل را مطرح می‌کنند. گفتمان خودتان را عوض کنید. مشکل کجاست؟ مشکل بن سلمان این است که می‌خواهد به هر شکلی که شده است از بحران یمن خارج شود. جنگ یمن هزینه‌های زیادی برای آن‌ها داشته است و پس از شش سال نتوانسته اند کاری انجام دهند. الآن یمنی‌ها کلاس می‌گذارند. آن‌ها الآن درگیر جنگ مأرب شده اند و گزارش‌ها حاکی از آن است که احتمال دارد قبل از عید سعید فطر ماجرای مأرب را فیصله دهند. اگر موفق شوند نتایج بسیار خوبی برای آن‌ها خواهد داشت.

عطوان ادامه داد: رژیم صهیونیستی هم به وحشت افتاده و مقامات آن راه آمریکا را در پیش گرفته اند. یوسی کوهن، وزیر اطلاعات این رژیم و برخی دیگر از مقامات آن وحشت‌زده راهی آمریکا شده اند به آمریکا می‌گویند دارید چه کار می‌کنید، به کجا دارید می‌روید؟ اسحاق بریک، ژنرال صهیونیست گفته است ایران و متحدان آن ۲۵۰ هزار فروند موشک دارند. موشک اخیر را دیدید. به منطقه دیمونا رسید. آن پیامی قوی از ایران به رژیم اشغالگر بود. شما کشتی‌ها را زدید ما هم می‌زنیم. اگر روزانه چهار هزار موشک به سمت رژیم اشغالگر شلیک شود چه کسی می‌خواهد جلوی آن‌ها را بگیرد. کدام گنبد آهنین می‌خواهد آن‌ها را رهگیری کند. رژیم صهیونیستی و عربستان وحشت زده هستند و می‌خواهند به انزوای خود پایان دهند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۲ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰
آخه ترامپی بر سر قدرت نیست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۱ ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰
هیچی بخاطر اینگه گاو عزیزمون از بس روی جنگ و ظلم به شیر بچه های یمن پافشاری کرد به کمک کفتار ها و روباه پیر خرفت انگلستان زاییده و دید هرچی هم اون شیاطین خواستن نجاتش بدن دیدن خودشون دارن غرق می شن این بنده خدا هم دیده کسی قرار نیست کمکش کنه دیگه خودش جفتک انداخته می خواد ببینه می تونه خودش رو از این مهلکه فراری بده یا نه.
Canada
ناشناس
۲۳:۰۹ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰
صرب المثل چینی میگوید
دستی را که نمیتوانی ِبشکنی
بوس اش کن و کوتاه بیا
در جنگ یمن شکست خورده اند و عاجز شده اند
بایدن هم برای اینکه نشان دهد .خودش را
میخواهد به جنگ یمن پایان دهد
عربستان میخواهد با کمک ایران جنگ را خاتمه دهد و
بگوید .ایران میانجگیری کرد
بعد هم اصلا مورد اعتماد نیستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۰ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰
واقعا خیانتی مونده عربستان و امارات در مورد ایران نکرده باشند .
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۱۹:۵۹ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰
بنام خداوند جان و خرد :
با عربستان سعودی رو به سقوطی صلح کنید و مکتوب و مستند کنید و تعامل کنید و راستی آزمایی کنید و اهداف بلندتان را در منطقه با قدرت و اقتدار و خردمندانه و بصیرانه بپیش برید که این یک نصرت الهیست برای جهان اسلام ناب محمدی ص . والسلام و صلوات التماس دعا و التماس تفکر و اقدام به موقع خردمندانه .
Canada
ناشناس
۱۹:۵۲ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰
نباید به هیچ وجه اعتماد کنیم
ازشون بخواهیم تمام کانالهای معاند علیه کشورمان را ببیندید
هزینه شون را ندهید
خود بخود بسته میشوند
بعد بیا خسرات کشتار ایرانیان در مکه را بده و
کل خسارات 4 دهه عدوی را
Canada
ناشناس
۱۹:۳۹ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰
چونکه بایدن فهمیده که جنگ یمن که با موافقت خودشون اعاز شد .فرسایشی شده و بقول خودشان نتوانستند
در زمان کوتاه یمن را بگیرند
حالا میخواهند بعد از کشتار ملت مظلوم
تمامش کنند .
به اینخاطر عربستان دست به دامن ایران زده
ملت یمن تصیمیم گیرنده خاتمه جنگ هستند و بس
Canada
ناشناس
۱۹:۳۷ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰
اقای عطوان یک فلیسطینی خود نفروخته است
در زمانی که وصع مالی خوبی نداشته
بقول خودش .عربستان بهش پیشنهاد میده که
بهت ماهیانه ده هزار دلار میدهیم
فقط چیزی راجع به ما نگو
قبول نمیکند
پس خریدنی نیست
Canada
ناشناس
۱۹:۳۰ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰
کلک شونه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۰ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰
سلام دوستان دشمنان ملت ایران بادشمنی نتوانستند کاری از پیش ببرن ومغلوب اتحاد ما شدند از راه دوستی وارد می شوند ما باید هوشیار ومتهد باشیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۴ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰
ماهم باید بدوشیمشون ولی اعتماد نکنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۹ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰
به فکر منابع ایران و منافع خودشه
Iran (Islamic Republic of)
hooman
۱۴:۱۳ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰
منکه خوشم نمیادعربهاباایران دوستی کنن
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۱۳:۴۱ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰
ایران همیشه قدرتمند بوده و هست . چون روی پای خودش ایستاده و به جوانانش اتکا کرده . موشک ها - پهپادها - سدها - کشاورزی - صنعت و دانش بنیان ها - همه و همه بدست جوانان ایرانی صورت پذیرفته است . این هست قدرت ایران و حالا کشورهای رقیب منطقه به تکاپو افتاده اند تا یه جایی در معادلات آینده ایران داشته باشند . درود بر کشور عزیزم ایران . جانم به فدایت ای ایران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۷ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰
حالا بنده خدا ها می‌خوان ارتباط برقرار کنن شما هی چوب لایه چرخ بزارید....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۴ ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰
این همون نبود بیان کرد و هر کاری کرد جنگ به داخل ایران بیاد مگه با جدیت نمی گفت چی شد یهو الانی که یمنی ها دارن جمعش می کنن یاد دوستی افتاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۱ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰
به امید نابودی اسرائیل نفس میکشم
Iran (Islamic Republic of)
بیسواد
۱۲:۱۷ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰
عربستان از قدرت ایران میترسه چرا چون طرف صهیونیستاست آمریکا هم که با مشکلات خودش و دست درازیهای بی اندازش مشغوله ایرانم با تمام فشارهایی که داره تحمل میکنه قدرتمند تر از قبل شده و انشاالله با یک انتخابات پر شور و درست و چرخش 180 درجه ای نگاه به داخل چنان جهشی در همه زمینه ها خواهد کرد که دیدنیست و البته از این ترفندهای چرخشی که با دستکش مخملی هست باید به شدت مراقب بود و پرهیز کرد.
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۲:۳۴ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰
کدوم قدرت قدرتی که ارزش پول کشورش در رتبه های پایین دنیاست با دیدگاه های شما و امثال شما کشور به این وضعیت افتاده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۵ ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰
ناشناس ۱۲:۳۴ ۱۲ ارديبهشت 1400 همون قدرتی که کل دنیا خواست داعش باشه بخصوص اوباش استعمارگر آمریکا و اروپایی های نوچه عرب های ضعیف وابسته اسرائیل همین کشور و برادانش در حزب الله حشدالشعبی ،فاطمیون،زینبیون،حسینیون هزار هزار مجاهد چند ساله کل این برنامه پر هزینه یا پول ارزش این مفت خور ها به باد داد یک کدخدات سریع اومد یک نمایش مسخره درست کرد که ببین من بودم داعش رو تموم کردم خخخ آره وقتی هم دید داره کار بیخ پیدا می کنه به حسابش راس مقاومت حاج قاسم و یارش ابو مهدی رو زد که تموم بشه شد؟اون موردی رو هم که گفتی با رای یکی مثل تو خود رو به خواب زده و افراد بی لیاقت بال اقتصاد کشور فلج شد فقط حرف مفت بزن تا قشنگ با استدلال بر فقط نقدینگی و مالیات بهت بگم امثال رای تو بی منطق که همیشه کج فهمی دارید با اقتصاد این کشور چه کرد نه حتی دشمن همین جملت مشخصه طرز فکرت چقدر در بهترین حالت بچگانه یا شاید مغرضانه هست!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۷ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰
ماهم موافق پیمان اتحاد ایران و عربستان هستیم
اگر رسما تایید کنید که با اسرائیل نجس دشمن درجه یک هستید
و چند تا موشک بزنید به اسرائیل کثیف
متحد میشیم
این تنها راه برای اثبات صدق و صداقت در اتحاد بین 2 کشوره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۸ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰
پس با ملاک مورد نظر شما و امثال شما ما در دنیا با هیچ کشوری نمیتونیم دوست باشیم چون همه کشورهای دنیا مانند هم فکر نمیکنند کسی که سعی در دیکته کردن حرف خود به دیگران داشته باشد تنها میماند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۷ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰
شرمنده اشتباه منفی زدم
اولش اشتباه برداشت کردم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۲ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰
ببخشید اشتباه مثبت زدم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۴ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰
ببخشید رای دادن بلد نیستم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۷ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰
ماهم موافق پیمان اتحاد ایران و عربستان هستیم
اگر رسما تایید کنید که با اسرائیل نجس دشمن درجه یک هستید
و چند تا موشک بزنید به اسرائیل کثیف
متحد میشیم
این تنها راه برای اثبات صدق و صداقت در اتحاد بین 2 کشوره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۴ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰
اشتباه منفی زدم ببخشید منظورتون رو اول نفهمیدم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۲ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰
متاسفانه اشتباهی مثبت زدم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۲ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰
چرا دو کشور مسلمان بخاطر فروش تسلیحات دیگران باید دشمن هم باشند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۹ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰
تحریم دنیا رو هم اگه از ما بردارن ،یه کسانی در داخل هستند که باز این مردم را تحریم کنند ،هیچی ارزون نمیشه ،اینقدر که به مسائل خارج از این کشور پرداخته شده که به مسائل داخلی پرداخته نشده ،جنگ بعدی سخت تره ،اونم جنگ خودمون با خودمونه. مطمئنا بالای ۶۰ درصد مردم کشورمون بدون دین هستند ،حالا که هیچ بازدارنده ای در برابر دزدی هایشان نیست باید قوانینی تصویب بشه که بر پایه بی اعتمادی باشد ،همه مگر اینکه خلافش ثابت شود.اگر اینطور نبود که الان وضع مملکت اینجوری نمیشد.البته بانک ها خیلی وقته که همچین قانونی دارن ،مثل وام دادن شون ،بانک ها فقط به کارمندان که فیش حقوقی دارند وام میدهد ولی به یک کسی که فیش حقوقی ندارد و شغل آزاد دارد وام نمیدهد مگر اینکه هم اندازه همان مقدار پولی که از بانک وام میخواهد ،سپرده نزد بانک داشته باشد که در اینصورت اگر اون فرد یه همچنین پولی داشت که دیگر نیازی به وام نداشت ،بانک ها در کشورمان خیلی مقصر هستند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۷ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰
عربستان فهمیده ایران به توافق پایبنده میخواد توافق کنه ولی از پشت خنجر بزنه و اگر ایران خواست جواب بده بگه شما باید پایبند به توافق باشید همانطور که در برجام به سرمان رفت.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۱ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰
خداوند ما رو از شر تحلیل های اشتباه که باعث بوجود آمدن این وضعیت برای کشورمون شده حفظ کن
United States of America
mohammad fakhri
۱۱:۱۵ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰
بهترین بدن آن طوری است که قدرت مغزی و عضله ای اش کامل یعنی 50 برابر معمولی باشد دیگه ۲% نباشد!
Netherlands
ناشناس
۱۰:۴۶ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰
اینها که جناب آقای عطوان به درستی اشاره کردند فقط گوشه ای از توانمندی‌های فعلی جبهه مقاومت اسلامی است ، ایشان به وضعیت فشل و مستأصل مثلث شیطانی اشاره آنچنانی نکردند که امروز در دنیا بی آبروتر و بی اعتبارتر از هر روز شده است و دیگر کسی برای آنها تره خرد نمی کند ابهت آمریکا کاملآ فرو ریخته و جریان وهابیت به رهبری آل سعود ماهیت صهیونسیتی و ضد اسلامی اش برای همه روشن شده و صهیونیست ها در شرایطی هستند که با یک خطای استراتژیک در آستانه فروپاشی قرار می گیرند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۴ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰
1.خرید وقت
2.فرار از فشار مالی و ترکیدن اقتصادشان، چون هم زیارت تعطیل هم نفت تعطیل
3.نفوذ و ضربه زدن به ایران
4.هیچ موقع دشمن دوست نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۰ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰
دقت کردم هر چی نظر دادم مساوی میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۴ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰
واقعا این برداشت چقدر به واقعیت نزدیکه ارزش پول ملیشون رو ببینید اقتصادشون داره میترکه خخخخخخخ
Canada
ناشناس
۱۹:۳۲ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰
صد در صد درست گفتید
میبخشید اشتباهی منفی دادم
موفق و پایدار باشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۷ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰
ماهم موافق پیمان اتحاد ایران و عربستان هستیم
اگر رسما تایید کنید که با اسرائیل دشمن درجه یک هستید
و چند تا موشک بزنید به اسرائیل
متحد میشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۴ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰
نقشه داره دلش واسه کشور ما نسوخته نقشه داره چند سال پیش ضوارهامونو نکشت اینا نقشه دارن
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۲:۳۸ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰
تو رو خدا سطح سواد رو ببینید بعد اینا میخوان کشور بسازند هنوز نمیدون زوار رو باید چه جور نوشت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۷ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰
الان تو احساس باسوادی می کنی باشعور
بنده خدا یه نظری داد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۱ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰
وقتی هر کسی هرچی دلش خواست میگه همین میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۲ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰
ادعای شعور نکنین امثال شماها مدیران که کشور را به باد دادند،مدیران انقلابی از تک موشکی به شهرهایی موشکی رسیدند.این تنها یک مثال بود ،سردار محمد بزرگترین پالایشگاه گازی جهان را ساخت ،مشت نمونه خروار است.اگر در این کشور مدیران انقلابی باشند و انقلابی کارکنند فضا را هم خواهیم گرفت.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۲ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰
کاش میدونستید ویا بپرسید پالایشگاه خلیج فارس که ساخته میشد اصلیترین قسمت دستگاهش رو از اروپا وارد کردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۹ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰
هنوز صدای بچه ی آن دیپلمات شهیدی که برای رایزنی به یمن رفته بود در گوشم هست. اگه با عربستان سعودی دوست بشید واقعا دیگه خیانت خودتون رو اثبات کردید. این عربستان چند صد شبکه ضد ایران داره هر تروری انجام میشه نصفیش توسط سرویس اطلاعات عربستان حمایت می‌شوند. واقعا که نوبره.
Iran (Islamic Republic of)
محمود
۰۹:۵۹ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰
نتیجه حرفهای این تحلیلگر اینه که ایران ابرقدرت منطقست.یاشاسین ایرانیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۹ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰
این عطوان احمق هنوز میگویدخلیج ای ملخ خلیج فارس ابراه کوروش بزرگ است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۷ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰
انشاالهدخدا جوابشان رابدهد صد حیف که سردار در میان ما نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۳ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰
ارباب گاو شیرده به او دستور داده است.
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۰۹:۴۳ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰
نبودن جانور و حامی همچون ترامپ و زیر اتهام بودن از طرف دولت جدید امریکاس،و تنها دیدن خود ‌از طرف مهمترین حامی خود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۲ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰
دم موشکهامون گرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۲ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰
سلام . حالا که دارن اشتی می کنند چرا اینجور حرف می زنید نکنه دوست ندارین با هم اشتی باشن؟
آخرین اخبار