سفر وزیر خارجه عربستان به عمان

فیصل بن فرحان در سفر به مسقط با مقامات سلطان نشین عمان دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از تلویزیون رسمی عمان، معاون نخست وزیر سلطان نشین عمان و وزیر امور خارجه سعودی در مسقط دیدار کردند.

بر این اساس، در دیدار فهد بن محمود آل سعید، معاون نخست وزیر در امور کابینه عمان و فیصل بن فرحان بن عبدالله آل سعود، وزیر امور خارجه عربستان که در حضور بدر بن حمد بن محمود البوسعیدی، وزیر امور خارجه سلطان نشین عمان برگزار شد، دو طرف درباره روابط دو کشور و توسعه و تقویت این روابط گفتگو کردند.

آخرین تحولات منطقه‌ای و بین المللی، مسائل مشترک میان دو کشور و امور مربوط به حمایت از شورای همکاری خلیج فارس محور‌های دیگری از گفتگو‌های معاون نخست وزیر عمان و وزیر امور خارجه عربستان بود.

فیصل بن فرحان در سفر به عمان، نامه ملک سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان را به سلطان هیثم بن طارق تقدیم کرد. محتوای این نامه به روابط دو کشور و حمایت از همکاری‌های مشترک ریاض- مسقط و دیگر پایتخت‌های منطقه‌ای اشاره دارد.

عمان یکی از کشور‌هایی است که در جنگ یمن اعلام بی طرفی کرده و از پیوستن به ائتلاف سعودی خودداری کرد. از آنجا که عمان همسایه یمن بوده و همواره نقش میانجی در خاورمیانه را برعهده گرفته است، مقامات سعودی امیدوارند این سلطان نشین به ریاض برای خروج از باتلاق یمن کمک کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار