کارشناس بورس:

۳ ایراد مجمع انتخابات سهام عدالت هنوز برطرف نشده است

طاهر خانی گفت: سه ایراد بزرگ و اساسی مجمع عمومی سهام عدالت، هنوز برطرف نشده و برای انتخابات مشکل داریم.

به گزارش خبرنگار بورس گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، طاهر خانی کارشناس بازار سرمایه درباره تاخیر در انتخابات مجمع عمومی سهام عدالت با بیان اینکه مقرر شده بود در ۲۰ اسفند ماه این مجمع برگزار شود، اما به دلیل وجود ایرادات بسیار زیاد این انتخابات به تاخیر افتاد، گفت: متاسفانه بخش زیادی از این ایرادات همچنان برقرار است و زیر ساخت‌هایی که برای این انتخابات لازم است، هنوز فراهم نیست.

او ادامه داد: برای برگزاری این مجمع و انتخابات که به صورت الکترونیکی است، باید زیر ساخت‌هایی فراهم می‌شد که هیچ کدام از این زیر ساخت ها فراهم نشده است.

این کارشناس بورس بیان کرد: بسیاری از افراد و نفراتی که کاندید هیئت مدیره شرکت‌ها شده‌اند، افرادی هستند که صلاحیت لازم و شرایط حضور و تجربه هیئت مدیره در این بخش را ندارند.

طاهرخانی بیان کرد: موضوع سوم این است که بسیاری از شرکت‌ها باید ارزش گذاری شوند و تغییر اساس نامه داشته باشند که در بسیاری از آنها این اتفاق رخ نداده است.

این کارشناس بازار سرمایه تاکید کرد: طبق قانون تجارت، قوانین، اساس نامه و دستور العمل بورس هرکدام از این ایرادات می‌توانست روند انتخابات را باطل کند.

طاهرخانی بیان کرد: هر سه این ایرادات هنوز حل نشده است. از سوی دیگر در برخی از مجامع یک میلیون و یا دو میلیون شرکت کننده داشتیم که برای هیچ کدام از آنها محل فیزیکی مشخصی نداشتیم و از سوی دیگر بسیاری از آنها آموزش‌های لازم را ندیده بودند.

طاهرخانی با بیان اینکه در مجمع دوم بسیاری از اعضای هیئت مدیره اعتراض کردند، اظهار کرد:  بنابراین برگزار کننده این مراسم وزارت اقتصاد و نمایندگان آنها در ۳۱ استان که ترکیبی از مدیران تعاون و مدیران اتاق‌های بازرگانی که به عنوان هیئت نظارت در مجامع می آیند و انتخابات را برگزار می‌کنند که این موضوع درست نیست چراکه هیئت رئیسه باید از داخل مجمع و طبق قانون تجارت مجمع هیئت مدیره چه عملکردی سود و زیان داشته باشد، برگزار شود.

او با بیان اینکه عجله‌ای برای برگزاری انتخابات وجود ندارد، گفت: ۹ اردیبهشت در سال گذشته آزاد سازی سهام عدالت را داشتیم که از مجموع ۱۰۰ درصد پرتفوی‌ها ۶۰ درصد آن آزاد و ۴۰ درصد هم مقرر شد که در ۲۲ بهمن آزادسازی شود که به دلیل زیان‎ده بودن بازار سرمایه به تعویق افتاد.

طاهرخانی در پایان تصریح کرد: باید برای برگزاری انتخابات عجله نداشته باشیم و با رفع ایرادات این مجامع را برگزار کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
جابر
۱۷:۴۳ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰
همین سود ویژه ک واریز کردند 125000هزارتومن نفری 100000تومن واریز ک ما 3نفریم همونوخوردند دولتیا چی میخوایین ازمردم
آخرین اخبار