آمریکا دیپلمات ویژه بحران به هند می‌فرستد

آمریکا یکی از دیپلمات‌های خود را برای همکاری با هند در میانه بحران کرونا به این کشور اعزام می‌کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از هیل، وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد همزمان با موج فلج کننده شیوع ویروس کرونا در هند، یک دیپلمات برجسته را راهی این کشور می‌کند.

در بیانیه وزارت خارجه آمریکا آمده است: دانیل اسمیت، سرپرست معاون وزیر خارجه را به طور موقت به عنوان کاردار در سفارت ایالات متحده در دهلی نو می‌فرستد. اسمیت در حال حاضر به عنوان مدیر موسسه خدمات خارجی فعالیت می‌کند و دارای بالاترین درجه خدمات خارجی است.

وزارت خارجه آمریکا تاکید کرد: انتصاب سفیر اسمیت بر تعهد شدید ایالات متحده در مشارکت ما با دولت هند و مردم هند تأکید می‌کند. وی پیشگام همکاری نزدیک با هند خواهد بود تا اطمینان حاصل کند که کشور‌های ما به پیشبرد اولویت‌های مشترک خود از جمله غلبه بر بیماری همه گیر جهانی ادامه می‌دهند. ایالات متحده با هند همبستگی دارد و سفیر اسمیت متعهد است که با هند در همکاری همکاری کند.

اعزام اسمیت به عنوان کاردار در حالی اتفاق می‌افتد که هند با یکی از بدترین موج‌های جهان همه گیری ویروس کرونا دست و پنجه نرم می‌کند. بر اساس تازه‌ترین آمار شمار موارد جدید ابتلا به ویروس کرونا در هند به بیش از ۳۸۰ هزار تن رسیده است. در بحبوحه این بحران هند با کمبود شدید تخت خالی بیمارستانی، دستگاه‌های تهویه، اکسیژن و تجهیزات پزشکی روبروست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار