خوشقدم: کسب سهمیه المپیک در لیسبون امکان پذیر است

سرمربی تیم ملی کاراته گفت: کار ما در مسابقات کاراته وان لیسبون سخت بوده، اما گرفتن سهمیه المپیک امکان پذیر است.

سمانه خوشقدم سرمربی تیم ملی کاراته کشورمان  در گفت و گو با خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره مسابقات کاراته وان پرتغال بیان کرد: رزیتا علیپور و حمیده عباسعلی دوران نقاهت را به خوبی سپری کردند و در شرایط ثابت و خوبی برای مسابقات کاراته وان لیسبون قرار دارند. سارا بهمنیار عملکرد خوبی در کاراته وان ترکیه داشت و او به همراه علیپور شانس دارد تا به المپیک برسد.

او ادامه داد: کار ما در لیسبون سخت بوده، اما گرفتن سهمیه المپیک امکان پذیر است. لیسبون آخرین مسابقه کسب سهمیه المپیک از طریق رنکینگ است و ما مصمم هستیم و تمام تلاشمان را به کار می‌گیریم تا در بخش بانوان و آقایان سهمیه کامل را کسب کنیم.

خوشقدم در مورد انتظارات بالای علاقه‌مندان کاراته به مدال آوری در المپیک عنوان کرد: کاراته حساسیت ویژه‌ای دارد چرا که بار اول است المپیکی می‌شویم و تا چند سال دیگر هم این رشته را در این آوردگاه نخواهیم داشت، بنابراین فرصت بزرگی است و همه به آن واقف هستیم و تمام تلاشمان را می‌کنیم تا عملکرد خوبی داشته باشیم. کار ما بسیار سخت بوده و المپیک بزرگتر از مسابقات جهانی است، اما بازیکنان ما در لیگ‌های جهانی مختلف شرکت کرده اند و بی تجربه نیستند.

او درباره روند اردوی تیم ملی برای این مسابقات حساس عنوان کرد: در تعطیلات نوروز بازیکنان با توجه به مشکل اسکان به صورت انفرادی تمرینات کادر فنی را انجام دادند و  برای کادر فنی ویدیو تمریناتشان را ارسال کردند. روند بازیکنان بسیار خوب و در اوج آمادگی بودند. به زودی مسابقات انتخابی برگزار می‌شود. این مسابقات به دلیل موج چهارم  شیوع ویروس کرونا لغو شد. در نظر داشتیم از بازیکنان حاضر در هر دوره اردو، برای تمرینات دعوت کرده تا از تمام پتانسیل‌ها استفاده کنیم.

سرمربی تیم ملی کاراته گفت: از پیمان فخری، رضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک  به همراه فدراسیون کاراته  بابت همه کمک‌هایشان سپاسگزارم. مردم دلگرمی خوبی به بازیکنان داده اند که از همه سپاسگزاریم و امیدواریم نماینده خوبی برای کشورمان در المپیک باشیم.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار