روسیه ۱۶ نظامی اوکراینی را بازداشت کرد

سرویس امنیت فدرال روسیه ۱۶ نظامی اوکراین را بازداشت کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، منابع خبری در شبکه های اجتماعی از بازداشت ۱۶ نظامی اوکراینی در ۹ شهر مختلف روسیه از سوی سرویس امنیت فدرال این کشور خبر دادند.

همچنین گفته می‌شود این افراد «وسایل انفجاری برای حملات انتحاری در شهر‌های روسیه آماده کرده بودند.»

پیشتر منابع خبری اعلام کرده بودند روسیه حضور نظامی خود در دریای سیاه را به‌دلیل افزایش تنش با اوکراین بالا برده است. «آندری تاران» وزیر دفاع اوکراین، نیز در اظهاراتی از اتحادیه اروپا خواست تا از اوکراین برای مقابله با روسیه حمایت کند.

اما پیشتر دبیر کمیسیون امنیت روسیه افشا کرده بود «اوکراین از آمریکا و دولت‌های غربی اسلحه‌های کشنده می‌گیرد» و همچنین آمریکا ۵ هواپیمای جنگی به این کشور فرستاده است.

این در حالی است که «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ ریاست‌جمهوری روسیه (کرملین)، از افزایش تنش‌ها در شرق اوکراین و احتمال وقوع جنگ داخلی خبر داده است.

«میخائیل اولیانوف» نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین، نیز در پیامی به انتقاد از رویکرد غرب به تنش میان روسیه و اوکراین پرداخته و نوشته بود: «غرب درقبال تجمع نیرو‌های اوکراین در دونباس سکوت اختیار کرد. این سکوت ازسوی کی‌یف به معنای تاکتیک حمایتی قلمداد شد و این کشور را به تشدید تنش ترغیب کرد.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار