بستری ۱۱۳ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان عباسی میاندوآب

مدیر شبکه بهداشت و درمان میاندوآب از بستری ۱۱۳ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان عباسی این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، سهراب حیدری مدیر شبکه بهداشت و درمان میاندوآب سه‌شنبه‌شب در جلسه ستاد شهرستانی مبارزه و مدیریت کرونا در میاندوآب با اشاره به تکمیل شدن ظرفیت بیمارستان اختصاص یافته به کرونا این شهرستان گفت: هم‌اکنون ۱۱۳ بیمار مبتلا به بیماری کووید ۱۹ در بخش‌های بیمارستان عباسی شهرستان بستری هستند. 

حیدری ادامه داد:همچنین ۲۰ نفر در بخش آی‌سی‌یو این بیمارستان بستری هستند.

او  با بیان اینکه موارد قطعی مثبت شناسایی شده بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در میاندوآب به ۱۴ هزار و ۵۰۰ نفر رسیده است، افزود: از نظر تعداد مبتلایان، میاندوآب‌ بعد از ارومیه در رده دوم‌ قرار دارد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان میاندوآب‌ با اشاره به اینکه با این اوضاع میاندوآب همچنان در وضعیت قرمز خواهد ماند، اظهار داشت: همچنین تعداد فوتی‌های شهرستان بر اثر کرونا به ۳۳۸ نفر رسیده است.

حیدری افزود: از روز چهارشنبه واکسیناسیون افراد بالای ۸۰ سال به تعداد ۵۰۰ نفر در میاندوآب آغاز می‌شود.

او اضافه کرد: در روزهای اخیر نیز ۹۸ واحد صنفی که پروتکل ها را رعایت نمی کردند، پلمب شد.

وضعیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مطب‌ها و بانک‌های میاندوآب‌ نگران کننده است

فرماندار میاندوآب‌ نیز در این جلسه گفت: امروزه در راستای اعمال محدودیت‌های کرونایی کسبه و اصناف تحت فشار هستند و با وجود اینکه بیشتر آنان اجاره بها می‌پردازند و یا برای کسب درآمد کالا خریداری کرده‌اند، با مشکل مواجه هستند و ما هم شرایط آنان را درک می کنیم ولی حفظ سلامتی سرآمد و بر تمامی فعالیت های دیگر ارجحیت دارد.

حسام شیرازه محبت با بیان اینکه این محدودیت‌ها صرفا مختص میاندوآب‌ نبوده و سراسر کشور را شامل می‌شود، افزود: هیچکدام از این محدودیت ها با اختیار و تصمیم شهرستانی نبوده و امید می‌رود با رعایت بیشتر و بهتر پروتکل‌ها، همگان به زودی از شر این ویروس خلاص شوند.

او با بیان اینکه در جلسه‌های کرونا باید مدیران و یا در موارد استثنا معاونان اداره‌ها حضور یابند، گفت: در رابطه با مصوبات کرونایی باید مسوولان دستگاه‌های اجرایی پاسخگو باشند به همین خاطر مدیران در جلسه‌ها حضور داشته باشند.

فرماندار میاندوآب‌ با انتقاد از نحوه رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مطب های پزشکان، اظهار داشت: در بازدیدی که از مطب‌ها داشتم، در برخی از آنها وضعیت آسفناک است و با توجه به مراجعه بیماران پزشکان با برخی شیوه‌ها همچون طرح زوج و فرد و یا با تعیین وقت معین، خدمات ارایه کنند زیرا ازدحام مردم در مطب‌ها عاملی برای تهدید سلامتی است.

شیرازه محبت با اشاره ضرورت تعطیلی اصناف، گفت: حفظ پزشکان به عنوان سرمایه اجتماعی و انسانی لازم و ضروری است و همچنین در داروخانه‌ها که این روزها با حذف دفترچه‌های بیمه با ازدحام جمعیت مواجه هستند، باید پیگیری‌های لازم صورت پذیرد چرا که ارایه خدمات الکترونیکی در داروخانه‌ها در این شرایط کرونایی به صلاح نیست.

او  همچنین با انتقاد از شبکه بانکی در پی بی‌تفاوتی به رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی گفت: اگر برخورد با مشاغلی که پروتکل‌ها را رعایت نمی‌کنند، در اولویت است باید بانک‌ها نیز از آن مستثنی نباشند و به صورت مکتوب پیگیری‌های لازم انجام گرفته و در صورت عدم رعایت پروتکل‌ها با آنها برخورد شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.