لفاظی دیپلمات وزارت خارجه آمریکا درباره احتمال دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای

دیپلمات وزارت خارجه آمریکا ادعای دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای را مغایر با منافع کشورش و دیگر اعضای برجام ارزیابی کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه الحدث، یک مقام وزارت خارجه آمریکا ادعای دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای را در تعارض با منافع اروپا، آمریکا، روسیه و چین ارزیابی کرد.

در آستانه دور سوم مذاکرات نشست کمیسیون برجام در وین، یک مقام وزارت خارجه آمریکا که نخواست نامش فاش شود، در ادامه ادعا‌های ضد ایرانی و بی اساس کشورش علیه ایران گفت: اینکه ایران به سلاح هسته‌ای دست یابد، به نفع اروپا، آمریکا، روسیه و چین نخواهد بود.

این در حالی است که جمهوری اسلامی ایران پس از آغاز غنی سازی ۶۰ درصدی بار دیگر اعلام کرد هیچگاه به دنبال ساخت تسلیحات هسته‌ای نبوده و نخواهد بود.

اتحادیه اروپا روز دوشنبه اعلام کرد مذاکرات وین امروز سه شنبه از سر گرفته خواهد شد. سه شنبه گذشته آخرین نشست کمیسیون مشترک برجام به ریاست «انریکه مورا» معاون دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا و با حضور هیئت‌های ایران و ۱+۴ در وین برگزار شده بود.


بیشتر بخوانید:

اتحادیه اروپا: مذاکرات وین از فردا از سر گرفته می‌شود/احتمال طولانی‌تر شدن دور جدید گفت‌وگوها


آمریکا و گروه ۱+۴ از ۱۳ فروردین هجدهمین نشست کمیسیون برجام را به صورت مجازی و حضوری در وین آغاز کرده اند. این نشست‌ها با هدف بازگشت آمریکا به برجام و لغو تحریم‌های ایران پیگیری می‌شود.

هر چند به نظر می‌رسد استراتژیست‌های آمریکایی تلاش دارند با برداشتن موقت برخی تحریم‌های کوچک، ایران را به پایبندی کامل به برجام ترغیب کنند و در ادامه برداشتن تحریم‌های دیگر منوط به مذاکره تهران درباره برنامه موشکی و اقدامات منطقه‌ای شود، اما موضع جمهوری اسلامی در این مذاکرات صریح و شفاف و در یک عبارت خلاصه می‌شود: لغو کامل تمامی تحریم‌ها و راستی آزمایی آنها. در این صورت ایران به تعهدات خود ذیل برجام بازمی‌گردد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
جانباز وطن
۱۹:۳۰ ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۰
اگر دوباره ما به عقب بر گردیم امریکا واورپا هیچ وقت تحریرم ها را لقو نخواهند واینها را میخواهند برای مذاکره برسر موشک داشته باشن هر کسی بخواهد برسر یا اسمی از موشک توی نشست وین داشته باشن خائن ووطن فروشند چه ربطی به موشک داره اگر راست میگید چرا پس اسرائیل را خل صلاح نمی کنید
United States of America
جانباز دفاع مقدس
۱۶:۳۷ ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۰
وای این امریکاییها چقدر احمقن مثل نوار کاست میمونن که گیر کرده باشه یک جمله یاد گرفتن سالهاست تکراری میگن سلاح ممنوعه که نشه ازش استفاده کرد به چه دردی میخوره الان بهترین سلاح بازدارنده همان موشک و پهباد است که بهترینهاشو داریم
آخرین اخبار