ادامه گستاخی‌های ترامپ پس از پایان ریاست جمهوری؛

سئول به سخنان اهانت‌آمیز ترامپ پاسخ نمی‌دهد!

دفتر رئیس جمهور کره جنوبی ضمن انتقاد از اظهارات توهین آمیز دونالد ترامپ اعلام کرد به سخنان اهانت‌آمیز او پاسخ داده نمی‌شود.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از راشاتودی، دفتر رئیس جمهور کره جنوبی، به اظهارات توهین آمیز دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا واکنش نشان داد.

دفتر مون جائه این، در واکنش به اظهارات اخیر ترامپ مبنی بر اینکه مون، مذاکره کننده و رئیس جمهوری ضعیف است، اعلام کرد که پاسخ به این اظهارات را شایسته نمی‌داند.

یک مقام دفتر ریاست جمهوری با اشاره به مذاکرات پر زحمت با پیونگ یانگ گفت: «ما با رعایت اصول مذاکره کردیم.»

ترامپ روز جمعه با انتقاد از مون، او را به عنوان یک رئیس جمهور و مذاکره کننده ضعیف خواند. او همچنین رئیس جمهور کره جنوبی را به نپرداختن هزینه کمک های نظامی آمریکا، متهم کرد.

رئیس جمهور سابق آمریکا گفته است کره جنوبی «دهه‌ها با ما مانند احمق‌ها رفتار کرده است» و «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی، هرگز برای مون ارزشی قائل نشده است.

مون در مصاحبه با «نیویورک تایمز»، ابراز امیدواری کرد که جو بایدن به عنوان یک رئیس جمهور تاریخی که به پیشرفت اساسی و برگشت ناپذیر دست یافته است، موفق به خلع کامل سلاح هسته ای و صلح در شبه جزیره کره شود.

ترامپ در زمان ریاست جمهوری اش، چندین بار با کیم دیدار کرد. او اولین رئیس جمهور آمریکا بود که از منطقه غیرنظامی عبور کرد و پا به خاک کره شمالی گذاشت. او اغلب از روابط خوب خود با رهبر کره شمالی خبر می‌داد. با این حال پیونگ یانگ به ادامه آزمایش های موشکی در طول دوره ریاست جمهوری ترامپ ادامه داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار