فردا اعلام می شود:

نتیجه بررسی صلاحیت نامزد‌های انتخابات ششمین دوره شورا‌های اسلامی شهر فردا اعلام می شود

رئیس ستاد انتخابات آذربایجان غربی گفت: نتیجه بررسی صلاحیت نامزد‌های انتخابات ششمین دوره شورا‌های اسلامی شهر فردا اعلام می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، علی مصطفوی معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی در بیست و نهمین جلسه شورای اطلاع رسانی استانی گفت: بر اساس زمان بندی انتخابات شورا‌های اسلامی فردا هیات‌های نظارت نتیجه بررسی صلاحیت نامزد‌های انتخابات ششمین دوره شورا‌های اسلامی شهر اعلام می‌کنند

او ادامه داد: نامزد‌های انتخاباتی بعد از اعلام فرمانداری‌ها به مدت ۴روز از نهم اردیبهشت تا ۱۲ اردیبهشت ماه می‌توانند شکایت خود را به هیات‌های نظارت استان ارائه دهند.

مصطفوی با بیان این که به جهت شرایط کرونایی و ممنوعیت قانونی هر گونه تجمع و دورهمی برای انتخابات کاملا ممنوع است افزود: نامزد‌های انتخابات شورا‌های اسلامی روستا‌های استان در این دوره نسبت به دوره پنجم ۲ درصد افزایش داشته است.

رئیس ستاد انتخابات استان با اشاره به این که در دوره پنجم انتخابات شورا‌های اسلامی روستا‌های آذربایجان غربی به جهت نبود نامزد انتخاباتی در ۲۰۰ روستا انتخابات برگزار نشد خاطرنشان کرد: در این دوره از انتخابات شورا‌های اسلامی روستا‌های استان در ۲ هزار و ۱۹۴ روستا انتخابات برگزار می‌شود و فقط در ۴۷ روستا انتخابات برگزار نمی‌شود که افزایش ۷ درصدی را در این زمینه نسبت به دوره گذشته نشان می‌دهد.

معاون استاندار گفت: هم اکنون صلاحیت نامزد‌های انتخابات شورا‌های اسلامی روستا‌ها در هیات‌های اجرایی در حال بررسی است.

مصطفوی مشارکت حداکثری مردم در انتخابات را هدف اصلی برگزاری انتخابات در کشور دانست و افزود: از ۲۱ اردیبهشت ماه با دستور وزیر کشور فرایند انتخابات ریاست جمهوری در استان نیز آغاز خواهد شد.

او با اشاره به شیوع ویروس کرونا و احتمال ورود ویروس کرونای جهش یافته هندی به کشور نیز گفت: اتباع بیگانه غیر مجاز می‌توانند ناقل ویروس کرونای جهش یافته هندی باشند و این یک زنگ خطر برای مردم هست که در صورت مشاهده هرگونه موارد مشابه مراتب را به پلیس اعلام کنند.

معاون استاندار تصریح کرد: ۱۳ هزار اتباع بیگانه غیر مجاز در سال گذشته در مرز‌های شمالی استان دستگیر شده و به کشور‌های متبوعشان بازگردانده شده اند.

مصطفوی با بیان این که در ۹۸ درصد از روستا‌های آذربایجان غربی انتخابات شورا‌های اسلامی روستا‌ها برگزار خواهد شد گفت: ۱۲ هزار و ۲۴۵ داوطلب در انتخابات شورا‌های اسلامی روستا‌ها ثبت نام کرده اند که از این تعداد ۱۲ هزار و ۲۷ داوطلب مرد و ۲۱۸ داوطلب زن هستند.
حجت الاسلام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.