ثبت نام ۵۷۷ نفر در انتخابات شورای اسلامی روستاهای آذربایجان غربی

رئیس ستاد انتخابات آذربایجان غربی از ثبت نام ۵۷۷ نفر در انتخابات شورای اسلامی روستا‌های استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، علی مصطفوی  رئیس ستاد انتخابات آذربایجان غربی گفت: در نخستین روز نام نویسی از داوطلبان شورا‌های اسلامی روستاها، ۵۷۷ نفر در این انتخابات ثبت نام کردند.

مصطفوی افزود: از این تعداد، ۱۶۶ نفر در ارومیه، ۶۱ نفر در پیرانشهر، ۴۴ نفر در مهاباد، ۴۲ نفر در بوکان و ۲۳ نفر در خوی و ۲۴۱ نفر دیگر در ۱۲ شهرستان دیگر ثبت نام خود را انجام دادند.

او  اضافه کرد: از این تعداد، حدود سه درصد را بانوان تشکیل می‌دهند.

رئیس ستاد انتخابات آذربایجان غربی بیان کرد: ۹۱ درصد از ثبت نام کنندگان به صورت حضوری در بخشداری‌ها اقدام به نام نویسی کردند.

مصطفوی اظهار کرد: از کل ثبت نام کنندگان، چهار درصد مدرک لیسانس، یک درصد فوق لیسانس و نیم درصد نیز دارای تحصیلات حوزوی هستند.

او گفت: ۷۵ درصد داوطلبان برای نخستین بار برای حضور در شورا‌های اسلامی روستا‌های آذربایجان غربی ثبت نام کرده اند.

۲ هزار و ۱۹۲ روستا در سطح استان واجد شرایط برگزاری انتخابات شورا‌های اسلامی روستا هستند.

داوطلبان می‌توانند از طریق نرم افزار موبایلی، رایانه شخصی، دفاتر پیشخوان دولت و همچنین از طریق مراجعه حضوری به بخشداری‌ها ثبت نام کنند.

شرایط ثبت نام برای روستا‌های تا ۲۰۰ خانوار سواد خواندن و نوشتن و بالای ۲۰۰ خانوار مدرک دیپلم، کارت معافیت یا پایان خدمت، گواهی عدم سوء پیشینه است و داوطلبان برای ثبت نام تا ۲۲ فروردین فرصت دارند.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره دوره انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا به صورت همزمان در روز ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.