هاشمی مطرح کرد؛

تحقق مطالبات سلبی عمومی/ عملکرد شورای پنجم مثبت است

رئیس شورای شهر تهران گفت: با وجود همه مشکلات و چالش‌های بوجود آمده، اما عملکرد شورای پنجم مثبت است.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران در جلسه علنی شورای شهر اظهار کرد: امسال آخرین روز شورا‌ها در دوره پنجم را سپری می‌کنیم، با وجود همه مشکلات و چالش‌های بوجود آمده در این دوره که در قالب سه ابرچالش، بحران اقتصادی کشور، رکود در صنعت ساختمان و پاندمی کرونا شاهد بودیم، عملکرد شورای پنجم مثبت و برای کارشناسان و صاحب نظران قابل بررسی است.

وی ادامه داد: شورای پنجم توانست مطالبات سلبی عمومی در حوزه مدیریت شهری را تا حد زیادی محقق کند، کاهش هزینه اداره شهر به کمتر از نصف ابتدای دوره یکی از این دستاوردهاست، بودجه شهرداری تهران در ۴ سال قبل دو برابر بودجه شهرداری لندن بود که با احتساب ارزش پول ملی در حال حاضر از دو برابر به یک سوم رسیده است و تعداد کارکنان شهرداری که هر دوره جهش می‌یافت نه تنها افزایش نیافته بلکه طی ۴ سال با مصوبه شورا ۲۰ درصد کاهش هم یافته است.

رئیس شورای شهر تهران تصریح کرد: توقف روند شهرفروشی، قانون فروشی و عدم تجاوز از طرح تفصیلی تهران در بارگذاری یکی دیگر از دستاورد‌های مهم است که در کنار حفظ باغات تهران و لغو مصوبه برج باغ موجب تامین انتظارات شهروندان شد.

هاشمی تاکید کرد: در بخش حمل ونقل عمومی با وجود افتتاح خطوط و ایستگاه‌های مترو و بهسازی محدود در ناوگان اتوبوس رانی، نیاز‌های مردم به توسعه ناوگان حمل ونقل عمومی، به دلیل عدم حمایت دولت و سیستم بانکی محقق نشده است و از دولت و مجلس انتظار داریم فراتر از وعده و مصوبات کاغذی در عمل مشکل کمبود ناوگان حمل ونقل عمومی تهران را حل کنند.

وی گفت: یکی از مهمترین دستاورد‌های شورای پنجم تحقق وعده شفافیت بود، امروز شورای شهر تهران تنها دستگاهی است که آرای آن شفاف و در معرض دید مردم است و مجلس، نهاد‌های نظارتی و دولت با وجود مطالبات عمومی شفافیت را اجرا نکرده اند. حذف جلسات غیرعلنی از تصمیم گیری درباره شهر و کاهش قابل توجه رانت‌ها و مفاسد نتیجه شفافیت در این دوره مدیریت شهری است.

وی ادامه داد: بدلیل کمبود‌ها و ضعف‌هایی که در اجرا توسط شهرداری و هم عملکرد شورا وجود داشته است از شهروندان تهرانی عذرخواهی می‌کنیم و امیدواریم که مطالبات و انتظارات از دوره آینده شورا به نحوی در انتخابات شکل گیرد که گامی رو به جلو و نه به عقب، در حوزه اصلاح و توسعه مدیریت شهری برداشته شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار