حمله ارتش اوکراین به دونتسک و نقض چندباره آتش بس در این منطقه

جمهوری دونتسک -از مناطق مورد مناقشه کی یف با مسکو - برای چندمین بار هدف حمله ارتش اوکراین قرار گرفت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری تاس، جمهوری خلق دونتسک در دونباس از حمله نیرو‌های ارتش اوکراین به این منطقه و نقض چند باره آتش بس خبر دادند.

روز گذشته، جمهوری خلق دونتسک به مرکز مشترک کنترل و هماهنگی آتش بس اعلام کرد: نیرو‌های مسلح ارتش اوکراین طی ۲۴ ساعت گذشته ۹ بار این منطقه روس تبار را گلوله باران کردند.

در  ۲۴ ساعت گذشته، مجموعا ۹ مورد نقض آتش بس نامحدود توسط نیرو‌های مسلح اوکراین ثبت شده است.

دونتسک و لوهاسنک دو استان روس تبار در منطقه دونباس هستند که خواستار جدایی از اوکراین و پیوستن به روسیه هستند.

در تاریخ ۲۷ ژوئیه سال ۲۰۲۰، اقدامات برای کنترل آتش بس در این منطقه برای ایجاد صلح در شرق اوکراین، اعمال شد. این اقدامات هرگونه فعالیت تهاجمی، اطلاعاتی یا خرابکارانه، استفاده از انواع هواپیما‌ها، هرگونه تیراندازی و استقرار سلاح‌های سنگین در مناطق مسکونی را ممنوع می‌کند.

تنش‌ها در اواخر فوریه در دونباس افزایش یافت. اوکراین دونباس را مقصر اصلی تشدید تنش‌ها می‌داند در حالی که مقامات دونتسک و لوهانسک گفتند که عدم پیروی کی‌یف از توافق نامه‌های ژوئیه موجب بروز این تنش‌ها شده است.

در روزهای اخیر با بالا گرفتن تنش ها میان اوکراین و روسیه، مسکو اقدام به استقرار ده‌ها هزار نظامی خود در شرق این کشور کرد. روسیه این اقدام را واکنشی به تهدیدات سازمان ناتو و دولت اوکراین علیه مناطق روس نشین دونباس در شرق اوکراین اعلام کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۰ ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۰
زنده باد جمهوری دونتسک
آخرین اخبار