وقوع بدترین خشکسالی ۲۰ سال اخیر در جنوب غربی آمریکا

ایالت‌های جنوب غربی آمریکا شامل آریزونا شاهد یکی از بدترین دوره‌های خشکسالی خود هستند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی ان ان، ایالت‌های جنوب غرب آمریکا و از جمله آریزونا بدترین خشکسالی ۲۰ سال اخیر را تجربه می‌کنند.

بر این اساس، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا خواهان کاهش ۵۰ درصدی گاز‌های گلخانه‌ای تا سال ۲۰۳۰ شده است. این در حالیست که خشکسالی گسترده مناطق جنوب غربی آمریکا را فلج کرده است.

در دشت‌های جنوبی آریزونا خانواده‌های کشاورز در چندین نسل بر روی زمین‌های خود کار کرده اند. بخش کشاورزی در آریزونا بیش از ۲۳ میلیارد دلار درآمد برای این ایالت به همراه دارد، اما کشاورزی به مقادیر زیادی آب نیاز دارد. ۷۵ درصد از آب آریزونا به بخش کشاورزی اختصاص داده شده است.

یکی از کشاورزان این ایالت می‌گوید: آب کشاورزی ما به شدت شور شده است. ما شاهد خشک شدن چشمه‌ها هستیم. از طرف دیگر آب بخش کشاورزی در این منطقه هم آلوده شده است.

تمامی منابع آبی ایالت آریزونا تحت تاثیر یک خشکسالی ۲۵ ساله واقع شده اند. تغییرات آب و هوایی هم به این موضوع دامن زده است. بیشتر سرچشمه‌های رود کلرادو در ۲۵ سال اخیر یا خشک شده اند و یا اینکه میزان آب آن‌ها به شدت کاهش یافته است.

انتظار می‌رفت که این خشکسالی کمتر طول بکشد، اما بیش از اندازه تصور طول کشیده است. تنها می‌توان نقش تغییرات آب و هوایی را در این خشکسالی دخیل دانست. این موضوع بیشتر به خاطر افزایش دمای هوا است. ما می‌دانیم زمانی که دمای هوا افزایش پیدا می‌کند، شاهد کاهش آب رودخانه‌ها هستیم. آب مورد نیاز برای مزارع منطقه کی وود فارمز از صد‌ها کیلومتر دورتر و از پشت سد سان کارلوس تامین می‌شود. سطح آب پشت این سد از سال ۲۰۰۰ تا کنون به طور خطرناکی کاهش یافته است. برخی سال‌ها این سد کاملا خشک می‌شود.

کتی جاکوبز، کارشناس راه حل‌ها و علوم آب و هوایی گفت: سیستم رودخانه‌ها در ایالت آریزونا در وضعیت خطرناکی قرار دارند. آب رودخانه‌ها تنها منبع برای تامین آب مورد نیاز کشاورزان است. باید موضوع تغییرات آب و هوایی و تاثیر آن بر روی منابع آبی به خوبی مورد بررسی قرار گیرد. اگر ما به این موضوع توجهی نکنیم موفق به یافتن راه حل مناسب برای این مشکل نخواهیم شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار