تاکید کرملین بر لزوم وجود اراده سیاسی برای بهبود روابط آمریکا با روسیه

سخنگوی کاخ ریاست‌جمهوری روسیه اعلام کرد بهبود روابط میان مسکو و واشنگتن نیازمند اراده سیاسی متقابل است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، «دیمیتری پسکوف»، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه، امروز (جمعه) اعلام کرد که بهبود روابط میان روسیه و آمریکا به اراده سیاسی متقابل نیاز دارد.

پسکوف در نشست خبری روزانه در کرملین درباره شرایط بهبود روابط مسکو-واشنگتن گفت: برای این امر به اراده سیاسی متقابل نیاز است. رئیس جمهور پوتین بیش از یک بار اراده سیاسی خود را نشان داده است و گفت که ما علاقه‌مند به بهبود و از سرگیری روابط با ایالات متحده هستیم.

او تأکید کرد: مسکو آغازکننده تخریب روابط با آمریکا و کشاندن آن‌ها به وضعی که هم اکنون در آن هستند، نبوده است.

پسکوف در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا مسکو تمام تلاش خود را برای انتقال به گفتگو انجام داده است، گفت: مسکو اقدامی انجام نداده است که به روابط دو کشور آسیب بزند. عمل و گفتار مقام‌های واشنگتن همخوانی ندارد و می‌گویند برای دیدار و گفتگو آماده‌اند، ولی اقداماتی انجام می‌دهند که به روابط دوجانبه صدمه می‌زند.

سخنگوی کرملین درباره تحرکات نظامی روسیه در مرز اوکراین و تاثیر آن بر روابط با آمریکا اعلام کرد که این دو موضوع ارتباطی با یکدیگر ندارند و تحرکات نیرو‌های روسیه هیچ تهدیدی برای اوکراین ندارد.

دیمیتری مدودف، معاون رئیس شورای امنیت روسیه نیز معتقد است روابط روسیه و آمریکا از رقابت به رویارویی تغییر کرده است. فشار تحریم‌ها، تهدید‌ها، رویارویی و درگیری، محافظت از منافع شخصی - اقدامات آمریکاست که جهان را به سمت بی ثباتی دائم سوق می‌دهد.

روز پنجشنبه روسیه اعلام کرده بود که به سربازان خود دستور داده است تا از منطقه‌ای در نزدیکی مرز این کشور با اوکراین به پایگاه‌های خود باز گردند؛ اقدامی که به نظر می‌رسد پایانی برای حضور ده‌ها هزار سربازی باشد که سبب نگرانی غرب شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار