کاهش ۹۵ درصدی ورود گردشگر به استان بوشهر در نوروز ۱۴۰۰

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان بوشهر از کاهش ۹۵ درصدی ورود گردشگر به استان در نوروز ۱۴۰۰ به علت شیوع کرونا در کشور خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، محمدحسین ارسطوزاده، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان بوشهر ظهر امروز بیان کرد: ظرفیت  بوشهر در حوزه گردشگری بسیار بالا بوده، به طوری که در حال حاضر، بیش از ۳۰۰۰ شغل به شکل مستقیم در استان به این صنعت وابسته است.

او افزود: قابلیت‌های بوشهر در زمینه گردشگری بسیار بالاست که این موضوع یکی از مزیت‌های استان بوده و لازمه حرکت در این بخش، حمایت جدی و عملی از فعالان حوزه گردشگری در بوشهر است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان بوشهر با اشاره به کاهش ۹۵ درصدی ورود گردشگر به استان بوشهر در نوروز ۱۴۰۰ عنوان کرد: گردشگری به شکل مستقیم پارسال و نوروز امسال، متاثر از شیوع کرونا در کشور شد که استان بوشهر هم از این قضیه مستثنی نبود، ولی با همکاری خوب مدیران تاسیسات گردشگری و اقامتگاه‌های سطح استان تلاش کردیم که با رعایت تمامی ضوابط بهداشتی سفری ایمن را برای گردشگران به وجود آوریم.


بیشتر بخوانید


ارسطوزاده تاکید کرد: با تشکیل ۱۶ تیم نظارتی در ابتدای سال، بیش از یک‌هزار و ۲۷۱ بازدید نظارتی از تاسیسات گردشگری سراسر استان انجام شد، که همین مورد سبب اجرای دقیق دستورالعمل‌ها بود.

او گفت: بی تردید وضعیت گردشگری در شرایط پسا کرونا تغییر خواهد کرد و همراه با شعار سال مشکلات و موانع موجود بر سر راه سرمایه‌گذاران بخش گردشگری را تسهیل خواهیم کرد و حرکت رو به رشد خود را در این استان ادامه می‌دهد و ما در کنار فعالان گردشگری، با تمام توان سعی خواهیم کرد نقش حمایتی خود را به خوبی ایفا کنیم.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.