تهیه پرونده کاروانسرای شاه‌عباسی قطور خوی برای ثبت جهانی

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی از تهیه پرونده کاروانسرای شاه‌عباسی قطور خوی برای ثبت جهانی خبرداد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، جباری  مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی در جلسه ویدئوکنفرانسی که به مناسبت گرامیداشت روز جهانی بنا‌ها و محوطه‌های تاریخی برگزار شد، اظهار کرد: برای ثبت جهانی مجموعه کاروانسرا‌های تاریخی ایران در فهرست جهانی یونسکو، کاروانسرا‌های تاریخی ۲۴ استان کشور مورد شناسایی قرار گرفته است.

او افزود: در این راستا از آذربایجان‌غربی نیز کاروانسرای تاریخی شاه‌عباسی قطور خوی مورد تائید وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قرار گرفته است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی عنوان کرد: همچنین این اداره‌کل با پیگیری‌های انجام گرفته، تلاش دارد تا در صورت موافقت وزارت‌خانه متبوع کارونسرای تاریخی خان خوی و کاروانسرای شرکت نفت ارومیه را هم در این مجموعه جهانی به ثبت برساند.

او در ادامه تصریح کرد: اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان در چند سال گذشته با تلاش‌هایی که انجام داد موفق به تعیین حریم ۴۰ بنا و ۱۵ محوطه تاریخی در سطح استان شد.

جباری گفت: یکی دیگر از اقدامات مهمی که در سطح استان برای حفاظت از بنا‌های تاریخی انجام گرفته، تلاش برای ثبت ملی آن‌ها است که در سال گذشته ۹ اثر میراث ناملموس و ۶ اثر طبیعی استان در فهرست ملی به ثبت رسیدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.