اشتغال‌زایی ۱۷۰۰ نفری با بهره‌برداری از طرح‌های گردشگری و سرمایه‌گذاری آذربایجان غربی

مدیرکل میراث‌فرهنگی آذربایجان غربی اظهار کرد: با بهره‌برداری از طرح‌های سرمایه‌گذاری، گردشگری و صنایع‌دستی در استان برای یک هزار و ۷۶۷ نفر اشتغال ایجاد شد.

جلیل جباری مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگار گروه استان هایباشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه  گفت: در سال گذشته با بهره‌برداری از طرح‌های سرمایه‌گذاری، گردشگری و صنایع‌دستی در سطح استان برای یک هزار و ۷۶۷ نفر اشتغال ایجاد شده است.

او افزود: از این تعداد بیشترین اشتغال ایجاد شده مربوط به صدور مجوز‌های پروانه تولید انفرادی صنایع‌دستی بوده که موجب اشتغال برای ۵۴۹ نفر شده است.

جباری افزود: اشتغال ایجاد شده در حوزه طرح‌های عمرانی در حال ساخت در حوزه گردشگری در سال ۹۹ نیز برابر با ۳۱۲ نفر بوده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی ادامه داد: از محل طرح‌های در حال اجرا توسط بخش خصوصی نیز برای ۱۱۲ نفر و از محل اجرای طرح‌های عمرانی و مرمتی پایگاه‌های ملی و جهانی هم برای ۳۰ نفر شغل ایجاد شده است.

او تصریح کرد: از آنجایی که بخشی از اقدامات اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در سال گذشته متمرکز بر انجام مستندسازی، کاوش، تعیین حریم، لایه‌نگاری و مطالعات آثار تاریخی بوده از این طریق برای ۴۶۶ نفر فعال در این حوزه اشتغال ایجاد شده است.

جباری اشتغال ایجاد شده در بخش اقامتی و پذیرایی را ۳۰ نفر، بخش اقامتگاه‌های بوم‌گردی را ۶ نفر، اشتغال ایجاد شده در بخش دفاتر خدمات مسافرتی را ۳۴ نفر و اشتغال ایجاد شده از محل صدور مجوز‌های پروانه تولید کارگاهی صنایع‌دستی را هم ۳۵ نفر برشمرد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی گفت: مابقی شغل‌های ایجاد شده نیز مربوط به بخش‌های دیگری از جمله صدور مجوز‌های کارت شناسایی هنرمندان صنایع‌دستی، استفاده از نیرو‌های طرحی در پروژه‌های عمرانی و ... است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.