توسعه زیرساخت‌های منطقه آزاد ماکو با ۷۰۰ میلیارد تومان

مدیرعامل منطقه آزاد ماکو گفت: در هفت سال گذشته هفتصد میلیارد تومان برای توسعه زیر ساختهای در این منطقه منطقه هزینه شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، محمدرضا عبدالرحیمی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو امروز در گفتگو با خبرتگاران گفت: از آغاز فعالیت دولت تدبیر و امید تاکنون، هفت هزار میلیارد ریال از محل درآمد‌های این سازمان، برای اجرای پروژه‌های زیرساختی، عمرانی و سرمایه‌ای منطقه هزینه شده است.

او اظهار داشت: فرودگاه ماکو، بزرگراه ورودی منطقه آزاد ماکو تا سه راهی بازرگان ـ ماکو، بزرگراه ماکو - بازرگان، توسعه جاده منتهی به شهرستان شوط، توسعه جاده بین شهری مرگنلر ـ پلدشت، جاده لجستیک منتهی به مرز بازرگان و توسعه جاده روستایی قوری شکاک ـ قره تپه از جمله اقدامات در این حوزه بوده است.

عبدالرحیمی افزود: مطالعات اتصال خطوط حمل و نقل ریلی کشور به منطقه و از این طریق به خط راه آهن ترکیه و اروپا برای استقرار نظام حمل و نقل چند وجهی در منطقه و طراحی دهکده بین المللی لجستیک نیز از دیگر پروژه‌های در حال اجرا در منطقه آزاد ماکو است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو با بیان اینکه احداث شهرک‌های صنایع سبک و صنایع نیمه سنگین، مشارکت در تکمیل زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی موجود منطقه نیز به عنوان اقدامات زیرساختی توسعه و گسترش تولید و صنعت در منطقه است، اضافه کرد: هم اکنون بیش از ۱۱۰ واحد صنعتی در مقیاس‌های مختلف در آن‌ها فعالیت می‌کند و همچنان با وجود شرایط اقتصادی موجود این روند رو به افزایش است.

وی احداث و تجهیز سالن‌های ورزشی، مراکز آموزشی، تجهیز بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی درمانی، بهسازی و تجهیز مدارس در سطح شهر‌ها و روستا‌های منطقه، احداث و تجهیز پارک‌های شهر‌ها را از دیگر اقدامات دولت تدبیر و امید در این منطقه عنوان کرد.

عبدالرحیمی ادامه داد: بهسازی معابر شهری و روستایی و تعریض معابر شهری به ویژه در شهرستان ماکو، مطالعات طرح‌های جامع و تفضیلی شهر‌ها و طرح‌های هادی روستا‌ها و بازنگری آن‌ها و مشارکت در اجرای طرح‌های مذکور در تعامل با شهرداری‌ها و بنیاد مسکن، مشارکت در احداث مسکن برای محرومین و مشارکت موثر در آبرسانی به روستا‌ها و کمک به تقویت پاسگاه‌های مرزبانی و انتظامی منطقه و کمک به بهبود شرایط مراکز و اماکن مذهبی و مساجد، اختصاص زمین مسکونی برای طرح‌های توسعه مسکن شهری و روستایی نیز در طول هفت سال گذشته توسط سازمان منطقه آزاد ماکو انجام شده است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو از اختصاص بیش از هشت هکتار زمین برای اجرای طرح  اقدام ملی مسکن در شهر‌های منطقه خبر داد.

او به احداث سالن نمایشگاه بین المللی در ماکو و مجتمع تجاری امید اشاره کرد و افزود: این سازمان در دولت تدبیر و امید اقدام به بهسازی کاخ باغچه جوق، مطالعه و منظرسازی مجموعه تاریخی ـ گردشگری قلعه قبان، احداث مجموعه آبگرم شوط و ایجاد، تکمیل و توسعه زیرساخت‌های محور‌ها و سایت‌های گردشگری طبیعی و تفریحی منطقه و مطالعات امکان سنجی بهسازی مجموعه بنا‌های تاریخی ماکو، احداث مجموعه گردشگری تاریخی و تفریحی بارون و کلیسای زور زور کرده و مطالعات ایجاد سه سایت گردشگری در محدوده شهرستان پلدشت نیز در حال انجام است.

او اضافه کرد: در راستای توسعه صنعت گردشگری و گسترش تجارت در سطح منطقه نیز اقدامات و سرمایه گذاری‌های بخش‌های خصوصی شامل احداث هتل‌ها و مراکز بوم گردی و مراکز تجاری در حال اجراست.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.