غربالگری بیش از ۴ هزار و چهارصد نفر درمرز‌ها

مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی گفت: از ابتدای طرح کنترل کرونا در مبادی ورودی کشور، در پایانه‌های مرزی زمینی و هوایی استان ۴ هزار و ۴۲۶ نفر غربالگری شدند.

امیر جعفرزاده مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، گفت: از ابتدای طرح کنترل کرونا در مبادی ورودی کشور، در پایانه‌های مرزی هوایی و زمینی استان از ۲۵ اسفند ماه تا ۱۰ فروردین ماه ۴ هزار و ۴۲۶ نفر مسافر توسط تیم‌های مراقبتی (جوانان و نجاتگران) هلال احمر استان آذربایجان غربی مورد غربالگری قرار گرفتند.

او بیان داشت: در طی این غربالگری‌ها در مرز‌های استان، ۴ هزار و ۴۲۶مسافر به استان واردشده که از این تعداد  ۳ هزار و ۳۵۷ نفر تب سنجی، ۳ هزار و ۶۸۲ نفر تست فوری، ۲۹۰ مورد مشکوک و ۱۸۲ تست PCR توسط تیم‌های مراقبتی استان انجام گرفته است.

امیر جعفرزاده مطرح کرد: همه مسافرانی که قصد ورود به کشورازطریق استان را دارند، در زمان ورود از پایانه مرزی بازرگان در ماکو، مرز رازی در  خوی، مرز سرو در ارومیه، فرودگاه بین المللی شهید باکری ارومیه، مرز تمرچین در پیرانشهر و مرز کیله در سردشت توسط ۱۱۱ نفر تیم‌های مراقبتی هلال احمر استان آذربایجان غربی غربالگری می‌شوند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان آذربایجان غربی گفت: این طرح با هدف شناسایی، غربالگری و تب سنجی، کنترل بیشتر بیماری کرونا و توصیه در خصوص فاصله گذاری اجتماعی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در راستای کمک به کاهش شیوع بیماری کرونا همزمان با سراسر کشور در پایانه‌های مرزی استان آذربایجان غربی با هدایت ستاد کرونای استان و همکاری دانشگاه علوم پزشکی، اداره راه و شهرسازی، نیروی انتظامی، هلال احمر، بسیج و سپاه اجرا شده و تا پایان تعطیلات نوروز ادامه دارد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.