نفوذ ناپذیری مرز‌های آذربایجان غربی برای کرونا

مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی گفت: با غربالگری‌های صورت گرفته در مرز‌های استان، تاکنون مورد مثبت کرونا و قرنطینه موقت ثبت نشده است.

امیر جعفرزاده مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان آذربایجان غربی در گفتگو با خیرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، گفت: با غربالگری‌ های صورت گرفته در مرز‌های استان در قالب طرح نوروزی تاکنون مورد مثبتی از کرونا و قرنطینه موقت ثبت نشده است.

جعفرزاده با اشاره به تداوم غربالگری مسافران ورودی به کشور در استان آذربایجان غربی، اظهار کرد: تاکنون در قالب این طرح در شش نقطه مرزی استان بیش از دو هزار نفر غربالگری شده اند.

او ادامه داد: طرح غربالگری کرونا و تب سنجی در استان که از ۲۵ اسفندماه در ۶ مرز بازرگان در ماکو، رازی در خوی، فرودگاه بین المللی ارومیه، سرو در ارومیه ، تمرچین پیرانشهر و مرز کیله سردشت همچنان ادامه دارد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان آذربایجان غربی گفت: امدادگران جمعیت هلال احمر با استقرار در پایانه‌های مرزی استان طرح غربالگری و کنترل ورود مسافران را بر عهده دارند.

جعفرزاده افزود: ۶۶ نیروی عملیاتی از تاریخ ۲۵ اسفند ۹۹ تا کنون دو هزار و ۱۵۲ مسافر ورودی به کشور را از طریق پایانه‌های مرزی استان با انجام ۱۵۷۴ تب سنجی، ۱۶۴۳ تست فوری تشخیص کرونا، ۲۵۴ موارد مشکوک و ۱۵۶ تست pcr غربالگری کرده‌اند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان آذربایجان غربی اضافه کرد: امدادگران جمعیت هلال احمر استان جهت حفظ سلامت هموطنان در پایانه‌های مرزی زمینی و هوایی استان تا ۱۵ فروردین ماه مستقر خواهند بود.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.