افسر پلیس قاتل جرج فلوید مجرم شناخته شد

طبق رای صادره از سوی هیأت منصفه دادگاه مینیاپولیس در آمریکا، درک شووین، افسر پلیس قاتل جرج فلوید مجرم شناخته شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی سی ان ان، درک شووین، افسر پلیس قاتل جرج فلوید سیاه پوست آمریکایی، براساس اعلام رای هیأت منصفه دادگاه مینیاپولیس آمریکا در هر سه ردیف اتّهام، به عنوان مجرم شناخته شد.

بر اساس حکم دادگاه، شووین در مورد هر سه فقره اتهام یعنی قتل درجه دو، قتل عمد و قتل درجه سه گناهکار شناخته شده است. او می‌تواند به جرم قتل درجه دو تا ۴۰ سال زندان، برای قتل درجه سوم ۲۵ سال و برای قتل عمد تا ۱۰ سال در زندان باشد. اما بر اساس دستورالعمل‌های مجازات مینه‌سوتا، برای این افسر پلیس که سوء سابقه نداشته است، هر اتهام قتل حدود ۱۲.۵ سال زندان و برای اتهام قتل عمد حدود چهار سال زندان توصیه می‌شود ولی دولت درباره این پرونده خواستار صدور حکم سنگین تر شده است. حکم شووین هشت هفته دیگر تعیین خواهد شد.

پس از اعلام نظر دادگاه و گناهکار شناخته شدن شووین، مردم حاضر در روبروز دادگاه شادی خود را ابراز کردند.


بیشتر بخوانید


از سوی دیگر شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر نیز طی گزارشی اعلام کرده است که، همزمان با اعلام رأی دادگاه بررسی پرونده قتل جورج فلوید و مجرم شناخته شدن افسر پلیس متهم در این پرونده در همه موارد اتهامی، ده‌ها شهروند آمریکایی غالبا آفریقایی تبار با تجمع در مقابل دادگاه شهر مینیاپولیس علیه نژاد پرستی شعار سر دادند.

درک شاوین در ماه مه سال ۲۰۲۰ به اتهام قتل جورج فلوید یک آمریکایی آفریقایی تبار، دستگیر شد.

مرگ جورج فلوید سبب به راه افتادن موجی از اعتراض‌ها و راهپیمایی‌های سراسری در آمریکا علیه رفتار نژادپرستانه نهادینه شده در میان نیرو‌های پلیس سفیدپوست آمریکا شد.

شایان ذکر است،  اعلام گناهکار بودن شووین اقدامی کم‌سابقه در آمریکاست که در پی اعتراضات گسترده و مداوم مردمی بر ضد نژادپرستی در این کشور صورت گرفته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۰۶:۱۴ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
بلاخره این پلیس نژادپرست ملعون رو اعدامش می کنند یا نه!!! اون پلیسهای دیگری هم که اخیرا نوجوانان سیاه پوست و لاتین زبان را 13 ساله را کشتند اونها هم باید محکوم و اعدام شوند وظیفه پلیس دستگیری مجرمین و بردنشان و تحویل دادنشان به دادگاها است و فقط قاضیان عادل می توانند بر اساس مستندات و غیره ... می تواند بر اساس جرمشان حکمهای مجازاتهای کیفری کنند پلیس حق کشتن مجرمین را ندارد مگر واقعا پلیس مورد حمله سلاح گرم و سرد مجرمین قرار بگیرد اونم پلیس حرفه ایی باید سعی کند مجرم را زخمی کند و سلاحش را بگیرد و پس از درمانش به دادگاها برای تحقیقات و برسیها کمی و کیفی بازجویهای فنی و احکام کیفریشان بفرستند دادگاها .
والسلام و صلوات التماس دعا و التماس تفکر .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۴ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
چیزی یاد گرفتن. التماس تفکر...
معلومه از چه قماشی هستی
آخرین اخبار