مارب، چشم انتظار آزادی

وزارت دفاع یمن در صنعا از نزدیک شدن زمان آزادسازی شهر مارب خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از المیادین، وزارت دفاع یمن در صنعا با انتشار بیانیه‌ای از نزدیک شدن زمان آزادسازی شهر راهبردی مأرب خبر داد.

براین اساس، نیرو‌های ارتش و کمیته‌های مردمی یمن توانسته اند تا کنترل رشته کوه‌های البلق القبلی که از طرف شمال مشرف بر سد مأرب و از طرف جنوب مشرف بر منطقه الطَّلّعَة الحمراء از شهرستان صرواح در غرب استان مأرب است را بدست بگیرند.

وزارت دفاع یمن در صنعا اعلام کرد که، کنترل منطقه حُمَّة الحجیلی به دست نیرو‌های ارتش و کمیته‌های مردمی این کشور افتاده است.

این نهاد در بیانیه خود افزود: نبرد‌ها در حال حاضر در منطقه التومة العلیا و التومة السفلی به فاصله پنج کیلومتری مقر فرماندهی منطقه دو نظامی نیرو‌های منصور هادی در غرب شهر مأرب انجام می‌شود و نیرو‌های ارتش و کمیته‌های مردمی به پیشروی برای محاصره شهر راهبردی مأرب از دو طرف غربی و جنوبی ادامه می‌دهند.

وزارت دفاع یمن تاکید کرد: این اقدامات تا زمانی ادامه می‌یابد که زمینه ورود به شهر مأرب فراهم شود و از این رو این شهر راهبدی، بیش از هر زمان دیگر در آستانه سقوط است.

طی چند ماه گذشته استان مارب شاهد درگیری بین نیرو‌های صنعا و نظامیان حامی منصور هادی و ائتلاف متجاوز بوده است، این استان مهمترین سنگر نیرو‌های ائتلاف است که منابع مادی، سیاسی، نظامی و استراتژیک بسیاری دارد.

انتهای پیام/

برچسب ها: مارب ، یمن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار