نخست وزیر ژاپن: آماده دیدار با رهبر کره شمالی هستم

یوشیهیده سوگا از آمادگی خود برای دیدار با کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، نخست وزیر ژاپن در حساب توئیتری بر حضور نیرو‌های آمریکایی در اقیانوس آرام – هند تاکید کرد.

بر این اساس، یوشیهیده سوگا، نخست وزیر ژاپن در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: آمریکا باید به دلیل مسائل امنیتی در منطقه اقیانوس آرام – هند حضور داشته باشد. من اعلام می‌دارم آماده دیدار با کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی هستم.

سوگا در نخستین سفر خود از زمان انتصابش در این پست به آمریکا رفته است. در همین حال، وی نخستین رهبر خارجی است که با جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا از زمان ورودش به کاخ سفید، دیدار رو در رو دارد.

تحلیلگران در ژاپن و آمریکا بر این باورند علت اصلی انتخاب سوگا به عنوان نخستین رهبر خارجی که با بایدن دیدار حضوری داشته، تشدید رویارویی‌ها میان آمریکا و چین است. این بدان معناست که ژاپن متحد اصلی آمریکا در منطقه می‌شود.

دو رهبر می‌خواهند روابط قوی ائتلاف آمریکایی - ژاپنی و پایبندی‌شان به منطقه اقیانوس‌های آرام و هند را به نمایش بگذارند. دولت ژاپن تاکید کرد انتظار دارد سوگا و بایدن درباره مساله تغییرات آب و هوایی، همه گیری کووید-۱۹، چین، کره شمالی و همکاری در خصوص منطقه آزاد در اقیانوس‌های هند و آرام رایزنی کنند.

در همین حال خبرگزاری رویترز گزارش داد یوشیهیده سوگا گفته است آمریکا و ژاپن بر ضرورت مباحثات صریح با چین درباره فعالیت‌های پکن در منطقه توافق داشتند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار