اعضای گروهک تروریستی الاهوازیه به تأمین مالی تروریسم متهم شدند

دادستان کل دانمارک اعلام کرد سه تن از اعضای گروهک تروریستی «الاهوازیه» در تأمین مالی و ترویج فعالیت‌های تروریستی در ایران دست داشته‌اند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از رویترز، دادستان کل دانمارک اعلام کرد که سه تن از اعضای گروهک تروریستی «الاهوازیه» با همکاری دستگاه اطلاعاتی عربستان سعودی در تأمین مالی و ترویج فعالیت‌های تروریستی در ایران دست داشته‌اند.

لیز لوته نیلاس، دادستان پرونده در کپنهاگ اعلام کرد: این پرونده‌ای بسیار جدی است که افراد در دانمارک فعالیت‌های اطلاعاتی غیرقانونی انجام داده‌اند و  از دانمارک به ترویج و تأمین مالی تروریسم در دیگر کشورها پرداخته‌اند.

 پلیس دانمارک سال گذشته اعلام کرده بود در حال پیگیری پرونده قضایی ۳ فردی است که متهم به تحریک برای انجام حملات تروریستی در داخل ایران و همکاری با سرویس اطلاعاتی عربستان سعودی هستند.

این افراد از اعضای گروهک تروریستی «الاهوازیه» و مقیم کانادا هستند که در فاصله سال‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۸ برای سرویس اطلاعاتی عربستان سعوی جاسوسی کرده‌اند.

این گروهک در سال ۱۹۹۹ از سوی برخی افراد مرتبط با کشور‌های عربی حاشیه خلیج فارس در اروپا اعلام موجودیت کرد و مقر آن در لندن است.

عناصر الاهوازیه در شهریور سال ۹۷ و در جریان رژه نیرو‌های مسلح ایران، در اقدامی تروریستی مراسم رژه نیرو‌های مسلح در اهواز را به رگبار بستند که در پی این حادثه شماری از هموطنانمان شهید و زخمی شدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۵ ۲۷ فروردين ۱۴۰۰
به این ها می گویند ویروس کرونای ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۴ ۲۷ فروردين ۱۴۰۰
باید فورا تحویلشون بدن والا باید موشک بزنیم استکهلم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۵ ۲۷ فروردين ۱۴۰۰
خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
آخرین اخبار