اتحادیه اروپا: کمیسیون مشترک برجام فردا حضوری در وین برگزار می شود

اتحادیه اروپا اعلام کرد کمیسیون مشترک برجام فردا پنجشنبه به صورت حضوری برگزار خواهد شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای از برگزاری حضوری نشست کمیسیون مشترک برجام در فردا پنجشنبه در وین خبر داد.

در این بیانیه آمده است: کمیسیون مشترک برجام فعالیت خود را به شکل حضوری در روز پنجشنبه ۱۵ آوریل در ساعت ۱۲:۳۰ دقیقه به وقت اروپای مرکزی در وین از سر می گیرد.

در این بیانیه همچنین آمده است: ریاست کمیسیون مشترک برجام به نمایندگی از جوزپ بورل، نماینده عالی اتحادیه اروپا، از سوی انریکه مورا، معاون دبیرکل و مدیر سیاسی اقدام خارجی اتحادیه اروپا برگزار خواهد شد. همچنین نمایندگانی نیز از چین، فرانسه، آلمان روسیه، انگلیس و ایران حضور خواهد داشت.

طبق اعلام بیانیه‌ای که از سوی اتحادیه اروپا منتنشر شده، شرکت کنندگان به گفتگو‌ها در خصوص چشم انداز بازگشت احتمالی آمریکا به برجام و نیز اطمینان از چگونگی اجرای کامل و مؤثر برجام به بحث و گفتگو خواهند پرداخت.

گفتنی است ساعاتی پیش نیز جنیفر ساکی، سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد: مذاکره با ایران از فردا پنجشنبه در وین از سر گرفته خواهد شد.

او همچنین اعلام کرد: می‌دانیم مذاکرات با ایران روندی طولانی دارد؛ اما این مسأله گامی مثبت خواهد بود.

جنیفر ساکی همچنین تصریح کرد: ما به دنبال راه حلی دیپلماتیک با ایران هستیم و مذاکرات وین از فردا از سر گرفته خواهد شد. این از سرگیری مذاکرت با ایران به خودی خود امری مثبت است.

همچنین نماینده روسیه در سازمان‌های بین المللی تأیید کرد مذاکرات از فردا پنجشنبه از سر گرفته خواهد شد.

او در حساب توییتری خود نوشت: تایید شده است که نشست کمیسیون مشترک برجام در روز ۱۵ آوریل برگزار می‌شود؛ این نشست با جلسات غیررسمی در چارچوب‌های مختلف و همچنین دیدار‌های کارگروه‌های تخصصی درباره لغو تحریم‌ها وموضوعات هسته‌ای، تکمیل خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار