هنگ‌کنگ سفارش خرید واکسن آسترازنکا را پس گرفت

مقامات منطقه خودمختار هنگ‌کنگ اعلام کردند به دلیل بروز عوارض جانبی ناشی از واکسن آسترازنکا، از خرید این واکسن منصرف شده‌اند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه فرانس ۲۴، هنگ کنگ سفارش خود برای خرید واکسن آسترازنیکا را پس می‌گیرد.

با توجه به عوارض جانبی واکسن آسترازنیکا، مقامات هنگ کنگ اعلام کردند به دلیل عوارض جانبی این واکسن از جمله لخته شدن خون، از دریافت سفارش خود منصرف شده اند. احتمال عدم تاثیرگذاری واکسن آسترازنیکا در برابر سویه‌های جدید ویروس کرونا از دیگر عواملی است که باعث شده هنگ کنگ سفارش خرید این واکسن را لغو کند.

بنا به اعلام منابع مطلع، در میان دریافت کنندگان واکسن ضد کرونای آسترازنیکا در انگلیس، ۷ نفر بر اثر لخته شدن خون جان باختند.

پیش از این شماری از کشور‌ها از جمله نروژ، ایسلند و دانمارک، فرانسه، ایتالیا، اسپانیا، سوئد و آلمان استفاده از این واکسن انگلیسی را متوقف کرده بودند. اما آژانس دارویی اتحادیه اروپا اخیرا در بررسی ایمنی واکسن کرونای «آسترازنیکا» اعلام کرد: به نتیجه نهایی درباره واکسن آسترازنیکا رسیدیم و این واکسن ایمن و موثر است.

ایتالیا، اسپانیا، فرانسه و آلمان از جمله کشور‌هایی هستند که قصد دارند واکسیناسیون با استفاده از واکسن آسترازنیکا را آغاز کنند.

با این حال آژانس فدرال و نهاد پزشکی آلمان از لخته شدن خون ۳۱ نفر پس از تزریق واکسن آسترازنیکا خبر داد که منجر به فوت ۹ نفر از آنان شد. نروژ و دانمارک نیز تزریق واکسن آسترازنکا را به حالت تعلیق درآوردند.

هرچند سازمان داروی اتحادیه اروپا اصرار دارد موارد لخته شدن خون در ارتباط با واکسن آسترازنیکا نادر است و فواید آن بیشتر از مضراتش است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار