معاون دانشکده علوم پزشکی ساوه:

کرونای جهش یافته منتظر بروکراسی اداری ما نمی‌ماند

دکتر کریمی گفت: ویروس جهش یافته کرونا منتظر بروکراسی اداری ما نمی‌ماند و نمانده است.

دکتر کریمی معاون دانشکده علوم پزشکی ساوه و سخنگوی این دانشکده  در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، گفت: ویروس جهش یافته منتظر بروکراسی اداری ما نمی‌ماند و نمانده است و در صورت اجرا نکردن مصوبات ستاد کرونا با چالش‌های بزرگتری مواجه خواهیم شد.

کریمی افزود: اعمال محدودیت‌ها و رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی در ساوه همچنان با بی تفاوتی روبه روست.

او با اشاره به اینکه ساوه شهری بی دفاع در برابر کروناست اضافه کرد: با روند افزایش مبتلایان باید شاهد مرگ‌های دورقمی در آینده‌ای نزدیک در ساوه باشیم.

معاون دانشکده علوم پزشکی ساوه با تاکید بر اینکه ساوه نیازمند تیم واکنش سریع برای مبارزه با کرونا ویروس است، اضافه کرد: با وجود گذشت پنج روز از اجرای مصوبات قرارگاه پدافند زیستی و دستور استاندار مرکزی مبنی بر تعطیلی مشاغل ۴،۳،۲، اما متاسفانه بخش اعظمی از این مشاغل تعطیل نکرده و مصوبات را اجرا نمی‌کنند.

او ادامه داد: در بازدید گروه‌های بازرس بهداشتی شهرستان ساوه، اکثر واحد‌های گرو‌های شغلی یاد شده در حال فعالیت بودند و صاحبان صنوف از اطلاع رسانی اتاق اصناف در تعطیلی واحد‌ها ابراز بی اطلاعی می‌کردند.

کریمی تصریح کرد: حتی در برابر اعمال قانون کارشناسان بهداشتی مقاومت می‌کنند و بعضا برخورد فیزیکی صورت می‌گیرد واین در حالی است که رنگ کرونای شهرستان ساوه قرمز است و بر اساس تصمیم ستاد مدیریت کرونا استان مرکزی و ستاد ملی کرونا فعالیت گروه شغلی ۲، ۳ و ۴ دراین شهر ممنوع است.

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی ساوه خواستار اعمال محدودیت‌های سختگیرانه و مسدود کردن مبادی اصلی، ورودی‌های بازار مرکزی و پاساژ‌های مسقف و بافت مرکزی شهر برای کاهش تردد خودرو‌ها در سطح شهر شد.

او اظهار کرد: از همه دستگاه‌های اجرایی عضو قرارگاه پدافند زیستی شهرستان انتظار می‌رود به وظایف قانونی خود برای برخورد با افرادی که مصوبات قرارگاه پدافند زیستی را رعایت نمی‌کنند، عمل کنند.

کریمی با تاکید بر اینکه ساوه در وضعیت قرمز به شهر بی‌دفاع در برابر کرونا تبدیل شده است، افزود: هیچکدام از مشاغلی که باید در وضعیت قرمز تعطیل شوند، تعطیل نشدند و ظاهرا قصد تعطیلی هم ندارند و هم اکنون پاساژ‌ها و مراکز تجاری مسقف بدون هیچگونه محدودیتی فعالیت دارند.

او همچنین خواستار ممنوعیت فعالیت ناوگان حمل و نقل عمومی اتوبوسرانی درون شهری و برون شهری در شرایط قرمز شد و افزود: تجمع مسافران در اتوبوس کانونی برای شیوع بیشتر ویروس کروناست.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.