کرونا و ممنوعیت تردد در استان مرکزی

ورود غیر بومی‌ها به استان مرکزی و خروج بومی‌ها ممنوع شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، سرهنگ حسینی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان مرکزی گفت: با توجه با افزایش شیوع ویروس کرونا و تصمیم ستاد مدیریت کرونای استان مرکزی، ورود خودرو‌های پلاک غیر بومی به استان ممنوع است.

سرهنگ حسینی افزود: همچنین خروج خودرو‌ها با پلاک بومی استان مرکزی از استان ممنوع است.

او اضافه کرد: طرح ممنوعیت تردد شبانه درون شهری هم از ساعت ۲۲ تا ۳ بامداد هم همچنان با جدیت در تمامی شهر‌های استان مرکزی دنبال می‌شود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان مرکزی بیان کرد: شماره بسیاری از رانندگان در سامانه شماره‌گذاری فعال نیست و این امر موجب می‌شود تا در صورت اعمال قانون، پیامک برای آنان ارسال نشود و از جریمه خود در لحظه مطلع نشوند بنابراین نیاز است همه رانندگان مشخصات و شماره خود را در سامانه شماره گذاری به روز و فعال کنند.

بر اساس آخرین تصمصیم ستاد مدیریت کرونای استان مرکزی از پانزدهم فروردین ماه محدودیت تردد و فعالیت اصناف برای شهرستان‌های قرمز ونارنجی استان اعمال شده و با متخلفان برخورد قاطع می‌شود.

بر این اساس، مقرر شد گروه‌های شغلی ۲، ۳، ۴ و بازار‌های سرپوشیده و باز، پاساژ‌ها، مراکز آموزشی، نماز‌های جمعه و جماعت، تالار‌ها و مراکز خرید از صبح یکشنبه پانزدهم فروردین برای مدت ۲ هفته تعطیل شوند و رفت و آمد در شهر‌ها ممنوع شود.

همچنین مقرر شد ارگان‌های خدمات‌رسان با ۵۰ درصد نیرو و مشاغل غیر ضروری با یک سوم توان و کارمندان دولت با یک دوم نیروی انسانی در محل کار حاضر شوند.

برگزاری هر نوع آیین عزا و عروسی در رستوران‌ها و تالار باغ‌های شهر‌های قرمز و نارنجی استان مرکزی ممنوع بوده و مساجد شهر‌ها اجازه برگزاری آیین‌های ترحیم ندارند.

هرگونه تجمع بیشتر از ۱۵ نفر در شهر‌های استان مرکزی ممنوع است و نیروی انتظامی طبق مصوبه باید با خاطیان برخورد می‌کنند.

ناوگان حمل و نقل عمومی موظف به فعالیت با ۵۰ درصد ظرفیت خود شدند و فعالیت کلیه‌ی باشگاه‌های ورزشی، نمازجمعه ها؛ آرامستان‌ها و بقاع متبرکه، و بازار‌های روز ممنوع شد.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.