خدمات رسانی ۳۳ گروه امدادی هلال احمر به حادثه دیدگان نوروز ۱۴۰۰

مدیر عامل جمعیت هلال احمر یزد از امداد رسانی نیرو‌های هلال احمر استان به ۲۴ مورد حادثه در نوروز خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، محسن حرازی زاده یزدی مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان یزد، گفت: در طرح نوروزی هلال احمر یزد که از ۲۵ اسفند پارسال آغاز شد، ۲۴ مورد حادثه از طریق مرکز هماهنگی و کنترل عملیات امداد و نجات جمعیت هلال احمر ثبت و  برای انجام عملیات امدادی به پایگاه‌های امداد و نجات ارجاع شد.

حرازی زاده افزود: مأموریت‌های این مدت ۱۲ مورد حادثه جاده‌ای، سه مورد حادثه شهری، چهار مورد خدمات حضوری، یک مورد آتش سوزی جنگل و مرتع، دو مورد حادثه کوهستان، یک مورد صنعتی و کارگاهی و یک مورد طوفان بوده که به مرکز کنترل و هماهنگی هلال احمر گزارش شده است.

او بیان کرد: ۵۹ نفر در حوادث جاده‌ای، سه نفر حوادث شهری، ۲۰ نفر در حوادث آتش سوزی جنگل و مرتع، هفت نفر در خدمات حضوری، یک نفر در حوادث صنعتی و کارگاهی، هزار و ۱۰۰ نفر در حادثه طوفان، چهار نفر در حوادث کوهستان از خدمات امداد و نجات هلال احمر بهره‌مند شده اند.

حرازی زاده ادامه داد: در این مدت پنج نفر به همت نیرو‌های امدادی نجات یافته اند که دو نفر به صورت سرپایی درمان و سه نفر به کمک آمبولانس هلال احمر به نزدیک‌ترین مرکز درمانی منتقل شدند.

خدمات رسانی ۳۳ تیم به حادثه دیدگان

حرازی زاده افزود: ۱۲۳ نفر از نجاتگران و امدادگران جمعیت هلال احمر استان در قالب ۳۳ تیم به همراه ۱۵ دستگاه آمبولانس در عملیات‌های امدادی حضور یافتند و نسبت به اجرای پنج مورد عملیات رها سازی با همراه داشتن تجهیزات لازم امدادی به خدمت رسانی به حادثه دیدگان پرداختند.

او میانگین زمان حضور نجاتگران جمعیت هلال احمر استان در صحنه (از اطلاع تا حضور در صحنه) را نه دقیقه و پنج ثانیه و همچنین مدت زمان آغاز تا پایان عملیات را یک ساعت و ۲۶ دقیقه و ۲۰ ثانیه اعلام کرد.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان یزد با بیان اینکه طرح ملی امداد و نجات نوروزی جمعیت هلال احمر استان یزد همزمان با سراسر کشور از ۲۵ اسفند ۹۹ آغاز و تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۰ ادامه داشت، عنوان کرد: شهرستان‌های بافق، تفت، اردکان و میبد بیشترین وقوع حوادث در این مدت را داشته اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار