امداد رسانی هلال احمر استان یزد به بیش از هزار حادثه دیده

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان یزد از امداد رسانی نیرو‌های هلال احمر استان به هزار و ۱۶۷ حادثه دیده در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، محسن حرازی زاده یزدی مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان یزد گفت:  طرح نوروزی از ۲۵ اسفند پارسال آغاز و تا کنون ۱۳ مورد حادثه از طریق مرکز هماهنگی و کنترل عملیات امداد و نجات جمعیت هلال احمر ثبت و برای انجام عملیات امدادی به پایگاه‌های امداد و نجات ارجاع شده است.

حرازی زاده افزود: مأموریت‌های این مدت پنج مورد حادثه جاده‌ای، یک مورد حادثه شهری، سه مورد خدمات حضوری، یک مورد آتش سوزی جنگل و مرتع، یک مورد حادثه کوهستان، یک مورد صنعتی و کارگاهی، یک مورد طوفان به مرکز کنترل و هماهنگی عملیات اضطراری هلال احمر گزارش شده است.

او با بیان اینکه در این مأموریت‌ها به هزار و ۱۶۷ حادثه دیده امداد رسانی شده است، گفت: ۳۷ نفر در حوادث جاده‌ای، یک نفر حوادث شهری، ۲۰ نفر در حوادث آتش سوزی جنگل و مرتع، پنج نفر در خدمات حضوری، یک نفر در خدمات صنعتی و کارگاهی، هزار و ۱۰۰ نفر در خدمات حادثه طوفان، سه نفر در حوادث کوهستان از خدمات امداد و نجات هلال احمر بهره‌مند شده اند.

حرازی زاده با بیان اینکه در این مدت دو نفر به همت نیرو‌های امدادی نجات یافته اند، گفت: همچنین دو مورد عملیات فنی رها سازی در حوادث ترافیکی انجام شده است.

او با بیان اینکه ۶۴ نیروی عملیاتی در قالب ۱۷ تیم به این حوادث امداد رسانی داشته اند، افزود: همچنین هشت دستگاه آمبولانس در این حوادث به کارگیری شده است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان یزد با بیان اینکه طرح ملی امداد و نجات نوروزی جمعیت هلال احمر استان یزد همزمان با سراسر کشور از ۲۵ اسفند ۹۹ آغاز و تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۰، ادامه دارد، عنوان کرد: شهرستان‌های بافق، اردکان، بهاباد و تفت بیشترین وقوع حوادث در این مدت را داشته اند.

او بیان کرد: در طرح نوروزی ۱۴۰۰، ۱۲ پایگاه ثابت امداد و نجات جاده‌ای و ۲۵ خودرو امدادی در استان به صورت آماده باش آماده خدمت رسانی به مردم هستند.

انتهای پیام/‌ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.