سخنگوی وزارت خارجه ایران:

تنها شرط توقف اقدامات جبرانی ایران، رفع کامل تحریم‌ها و راستی‌آزمایی آن است

«سعید خطیب‌زاده» در گفتگو با شبکه پرس تی‌وی، تنها شرط توقف اقدامات جبرانی ایران را رفع کامل تحریم‌ها و راستی‌آزمایی آن از سوی تهران دانست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت خارجه در واکنش به اظهارات معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، تاکید کرد شرط توقف اقدامات جبرانی ایران در برجام، برداشته شدن همه تحریم‌های آمریکا و راستی‌آزمایی آن از سوی ایران است.

او امروز در گفتگو با پرس تی‌وی تاکید کرد: همانطور که بار‌ها به روشنی گفته شده است، هیچ طرح گام به گامی مطرح نیست و سیاست قطعی جمهوری اسلامی ایران برداشته شدن همه تحریم‌های آمریکاست اعم از آن‌هایی که ترامپ پس از خروج از برجام مجدد اعمال و یا از ابتدا برقرار کرد و همچنین تحریم‌هایی که تحت هر عنوان دیگری اعمال کرد.

سخنگوی وزارت خارجه افزود: بدیهی است این رفع تحریم‌ها باید موثر بوده و مورد راستی‌آزمایی از سوی ایران قرار گیرد.

خطیب‌زاده همچنین تاکید کرد: توقف اقدامات جبرانی ایران و بازگرداندن آن‌ها تنها متعاقب برداشته شدن همه تحریم‌ها و راستی‌آزمایی صورت خواهد گرفت.

پیش از این، جالینا پورتر، معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، گفت: قصد داریم درباره گام‌های ایران که باید برای بازگشت به پایبندی خود به برجام بردارد، گفتگو کنیم.

او گفت: هیچ تحریمی را برای برداشته شدن، از پیش اعلام نمی‌کنیم، اما یقینا می‌گوییم که گام‌های کاهش تحریمی که آمریکا باید در تبعیت از برجام بردارد هم جزو موارد گفتگو خواهد بود.

او افزود: درباره گام‌های ایران که باید برای بازگشت به پایبندی خود به برجام بردارد، گفتگو مى‌کنیم.

دیروز هم یک مقام بلندپایه مطلع به پرس تی‌وی گفت بر اساس دستورالعمل غیر قابل تغییر رهبری ایران، هرگونه نتیجه کمیسیون مشترک برجام که در آن ایده رفع گام به گام تحریم‌ها و یا مذاکره غیر مستقیم با آمریکا مبنا باشد، قابل پذیرش نیست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سدرضاحسینی
۲۰:۵۸ ۱۴ فروردين ۱۴۰۰
امریکای جهانخوار بایدتحریمهای ظالمانه را بردارد. دربرابررفع تحریمها ماهیچ تعهدی دربرابرامریکا و 1+4 نداریم زیرا هیچ کارغیرقانونی و خارج ازبرجام انجام ندادیم. غنی سازی اورانیوم برای ما محدودیتی نداره،دربحث هسته ای ازهیچ کشورخارجی چه دوست چه دشمن اجازه نمیگیریم. امریکا بطورغیرقانونی زیرتعهدات برجامی زد و ازبرجام خارج شد و تحریمهارا افزایش داد، حالا اول بایدهمه تحریمهای اولیه و ثانویه را بردارد، خسارتهارا بپردازد، بعدش هم بره دنبال کارش، مادیگه هیچوقت باامریکا مذاکره نمی کنیم، هیچوقت. تازه انگلیس و فرانسه و آلمان هم بایدبخاطرسکوت و انفعالشان بخاطرخروج امریکاازبرجام و ادامه تحریمها باید جوابگوباشند. اصلا دیگه به دولتهای غربی اعتمادی نداریم، تموم شدورفت، اگه ارتباط میخوان مثل آدم بیان و یکی دوتا کشورمتعهدقابل اعتنا را بعنوان ضامن معرفی کنن، ما بررسی میکنیم، اگه دیدیم بامنافع ملی ما درتعارض نیست با اخذتعهد و وثیقه های قرص و قایم باهاشون قرارداداقتصادی میبندیم. افتاد؟.خلاص.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۴ ۱۴ فروردين ۱۴۰۰
تنها راهی که مجبور شن تحریما رو وردارن اینه که عربستان و امارات رو بگیریم و تا تحریما رو ورنداشتن پس ندیم
آخرین اخبار