انگلیس: اعضای ناتو با تهدیدات روسیه مقابله کنند

وزیر خارجه انگلیس مقابله اعضای ناتو را با تهدید‌های ادعایی روسیه خواستار شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزیر خارجه انگلیس از متحدان عضو ناتو خواست تا با آنچه وی تهدید روسیه توصیف کرد، مقابله کنند.

دومینیک راب روز چهارشنبه در اظهاراتی در جمع وزرای خارجه ناتو در بروکسل از متحدان ناتو خواست تا اطمینان حاصل کنند که کرملین عواقب فعالیت (به اصطلاح) خصمانه خود را پرداخت می‌کند. وزیر خارجه انگلیس گفت لندن به عنوان یک قدرت دفاعی و دیپلماتیک پیشرو، کاملاً از ناتو به عنوان یک بازدارنده نظامی قوی در برابر تهدیدات روسیه و نیز به عنوان یک سنگر قدرتمند، در برابر فعالیت‌های بی ثبات کننده مسکو پشتیبانی می‌کند.

رئیس دیپلماسی انگلیس در بخشی از اظهاراتش، کرملین را به استفاده از فن آوری‌های جدید و مخل و پشتیبانی از حملات سایبری که داده‌های حساس را هدف قرار می‌دهد، مداخله در انتخابات و انتشار اطلاعات نادرست درباره ویروس کرونا متهم کرد.

روز گذشته سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه، اعلام کرد پس از آن که بروکسل روابط را نابود کرد، روسیه دیگر هیچ روابطی با اتحادیه اروپا به عنوان یک سازمان ندارد. همچنین ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، در گفتگو با شارل میشل، رئیس شورای اروپا، موضع مناقشه‌آمیز اتحادیه اروپا را در قبال مسکو محکوم کرد.

وزرای خارجه کشور‌های عضو ناتو برای اولین بار از زمان شیوع کرونا روز سه شنبه نشستی دو روزه را در بروکسل آغاز کردند. مواردی که در دستور کار قرار گرفت شامل پیشنهاد‌های ناتو ۲۰۳۰، روابط با چین و روسیه، تغییرات آب و هوایی، امنیت سایبری، مبارزه با تروریسم، امنیت انرژی می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار