نفتالی بنت، نتانیاهو را به چالش مناظره دعوت کرد

رئیس ائتلاف احزاب راست افراطی (یمینا) از نخست وزیر رژیم صهیونیستی خواست تا برای مناظره با وی حاضر شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از جروزالم پست، نفتالی بنت، نامزد پست نخست وزیری از حزب «خانه یهودی»، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر کنونی رژیم صهیونیستی را به چالش مناظره دعوت کرد.

بنت که پیشتر در کابینه نتانیاهو وزیر جنگ بوده، اعلام کرد: هر ساعتی که او بگوید آماده ام با او مناظره کنم.

منابع نزدیک به ائتلاف احزاب راست افراطی (یمینا) اخیرا فاش کردند نفتالی بنت در تلاش است با کنار زدن بنیامین نتانیاهو پس از انتخابات آینده کنست، ریاست دولت را به دست بگیرد.

به گفته این منابع، نفتالی بنت تصمیم دارد از طریق دعوت به تشکیل دولتی از احزاب چپ و میانه رو به این هدف دست پیدا کند. او پیش بینی می‌کند عامل مهمی (در تشکیل دولت) باشد و خواسته‌های خود را بر همه احزاب سیاسی اسرائیل تحمیل کند.

کابینه به اصطلاح ائتلافی رژیم صهیونیستی از همان ابتدای شکل گیری اختلاف و شکاف‌های عمیق میان طرفین خود را بروز داد. نتانیاهو و گانتس اندکی پس از تشکیل کابینه ائتلافی اختلافات خود را علنی کردند. این دو مدتهاست که بر سر موضوعات مختلف همدیگر را هدف انتقاد قرار می‌دهند. کابینه ائتلافی احزاب لیکود و آبی و سفید که پس از مدت‌ها کش و قوس سیاسی در اراضی اشغالی شکل گرفت و انتظار می‌رفت پایان بخش بن بست سیاسی در این منطقه باشد، خود سرآغاز بحران‌های سیاسی بیشتری شده است.

اوج شکاف در کابینه ائتلافی رژیم صهیونیستی با عدم توافق بر سر بودجه خود را نشان داد و در پی آن و با انحلال پارلمان، روند انتخابات جدید به صورت خودکار در دستور کار رژیم صهیونیستی قرار گرفت و ساکنان اراضی اشغالی اواخر مارس بار دیگر به پای صندوق‌های رای می‌روند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار