سعدالحریری: تنها راه حل بحران، انتخابات زودهنگام ریاست‌جمهوری لبنان است

نخست‌وزیر مکلف لبنان که پس از ماه‌ها کابینه را معرفی نکرده است، با متهم کردن میشل عون، انتخابات زودهنگام ریاست‌جمهوری را تنها راه حل بحران دانست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره، سعد الحریری، نخست‌وزیر مکلف لبنان، میشل عون، رئیس‌جمهور این کشور را مسئول تاخیر در تشکیل دولت عنوان کرد.

سعد الحریری گفت: به‌منظور بررسی موضوع تشکیل کابینه جدید که از هفته‌ها قبل آماده شده، با رئیس‌جمهور دیدار می‌کنم. می‌خواهیم پس از بررسی کابینه، فورا تشکیل دولت را اعلام کنیم.

نخست‌وزیر مکلف لبنان افزود: اگر رئیس‌جمهور خود از امضای فرمان تشکیل دولت تکنوکرات عاجز است، دلیل آن را به مردم توضیح دهد.

سعد الحریری تاکید کرد: اگر آقای رئیس‌جمهور از امضای فرمان عاجز است، اجازه دهد تا انتخابات زودهنگام ریاست‌جمهوری برگزار شود. انتخابات ریاست‌جمهوری و پارلمانی زودهنگام تنها راه حل بحران لبنان است.

ساعتی پیش، میشل عون از سعد الحریری خواست تا اگر از تشکیل دولت درمانده است، این موضوع را اعلام کند و فرصت را به دیگری بدهد.

میشل عون گفت: پیش‌نویس تشکیل دولت که سعد الحریری ارائه کرده، کوچکترین موازنه‌ای را درباره آنچه کشور را به تعطیلی کشانده است، ایجاد نمی‌کند.

رئیس‌جمهور لبنان تصریح کرد: اگر نخست‌وزیر مکلف از تشکیل دولت نجات ملی درمانده است، باید این را اعلام کند و فرصت را در اختیار کسی که می‌تواند، قرار دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مرگ بر آمریکای کثیف و انگلیس خبیث و مرگ بر آل صهیون و آل سعود
۱۰:۱۶ ۲۹ اسفند ۱۳۹۹
با سلام . ای اهل عالم ؛ یک سوال؛ شما فکر می کنید چقدر سعد الحریری وابسته به رژیم صهیونیستی است و به فکر ملت و کشور خودش لبنان نیست؟ شاید پاسخ اکثر مردم جهان این باشد که عمده مشکلات لبنان و حتی بخشی از مشکلات سوریه و عراق ناشی از خائن و ترسو بودن سعد الحریری و وابسته بودن ایشان به غربی ها و عبری ها و آل سعود است. ایشان سرشاخه گروه کراواتی غیر نظامی است و در هماهنگی کامل با تروریست‌هاست و کاری را می خواهد به سرانجام برساند که تروریستها نتوانستند در حرکات نظامی و صحنه جنگی به آن برسند.
آخرین اخبار