دفتر ریاست جمهوری لبنان: سخنان الحریری پر از مغالطه‌کاری و اظهارات نادرست بود

دفتر ریاست جمهوری لبنان اظهارات نخست‌وزیر مکلف به تشکیل کابینه جدید این کشور را پر از مغالطه‌کاری و برخلاف قانون اساسی لبنان توصیف کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از المنار، دفتر ریاست جمهوری لبنان در واکنش به اظهارات امشب سعد الحریری، نخست‌وزیر مکلف در مورد تشکیل کابینه در بیانیه‌ای بر سوء‌استفاده الحریری از سالروز شهادت رفیق الحریری پدر خود و رئیس‌جمهور سابق لبنان تاکید کرد.

در این بیانیه آمده است: نخست‌وزیر مکلف سخنانی را ایراد کرد که پر از مغالطه کاری و اشتباه بود و خواست از این طریق ناکامی خود در تشکیل کابینه پس از ۱۴ جلسه را بیان کند.

این بیانیه می‌افزاید: این سخنان نیاز به پاسخ ندارد، اما همین نکته بس که آنچه الحریری در سخنان خود به آن اذعان کرد، نشان می‌دهد او می‌خواهد با تشکیل دولت عرف‌های جدیدی که برخلاف اصول، قانون اساسی و میثاق نامه دولت لبنان است را تحمیل کند.

سعد الحریری، نخست‌وزیر مأمور تشکیل کابینه لبنان امروز عصر در سخنانی اعلام کرد آن‌هایی که مانع تشکیل دولت می‌شوند، درواقع جلوی ایجاد اصلاحات را می‌گیرند.

حریری در ادامه گفت: مبارزه با فساد، با اصلاحی آغاز می‌شود که تضمین کننده استقلال دستگاه قضایی باشد.

او همچنین تصریح کرد: من با رئیس‌جمهور «میشل عون» ۱۶ بار از زمان به روی کار آمدنم دیدار کردم و او به من در دیدار دوم، فهرست نام‌هایی را داد که آن‌ها را مناسب می‌دید.

نخست‌وزیر مأمور تشکیل کابینه لبنان در ادامه افزود: اتهام تجاوز به حقوق مسیحی‌ها را نمی‌توان به فرزندان مکتب رفیق حریری چسباند. مادامی که ثبات در کشور نباشد و دولتی تشکیل نشود، هیچ‌کس - چه مسیحی‌ها و چه افراد دیگر - نمی‌تواند از حقوق خود برخوردار شوند.

رفیق حریری در بخش دیگری از سخنانش به مسأله ترور پدرش اشاره کرد و گفت: ما خواهان اجرای حکم دادگاه بین المللی لاهه درخصوص ترور رفیق حریری هستیم و باید سلسله ترور‌ها در کشور متوقف شود.

او همچنین گفت: ما نیازمند دولت متخصصین در لبنان به دور از حزب‌گرایی هستیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار