احضار شرکت‌های فناوری چین ازسوی آمریکا

وزارت بازرگانی آمریکا از احضار چند شرکت فناوری چین به‌دلیل تهدید امنیت ملی خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «جینا رایموندو» دبیر بازرگانی وزارت بازرگانی آمریکا، امروز (چهارشنبه) مدعی شد این نهاد آمریکایی به‌دلیل نگرانی از تهدید امنیت ملی این کشور برخی شرکت‌های فناوری چین را احضار خواهد کرد.

این اقدام در راستای فرمان اجرایی امنیت اطلاعاتی آمریکا در سال ۲۰۱۹ به دستور «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور پیشین این کشور، انجام خواهد شد.

رایموند در گزارش روزانه خود گفت: «دولت بایدن-هریس به این نتیجه رسیده است که استفاده از برخی فناوری‌های غیرقابل اعتماد تهدیدی برای امنیت ملی است. پکن اقداماتی داشته است که برتری ما در فناوری را تهدید می‌کند.»

خبرگزاری اسپوتنیک در این باره نوشت فرمان اجرایی دونالد ترامپ در ماه مه سال ۲۰۱۹ با هدف «امنیت زنجیره فناوری، اطلاعات و ارتباطات» صادر شده است.

رایموند در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: «احضار این شرکت‌ها به ما کمک می‌کند تا برای اقدامات آتی درباره امنیت ملی، کارگری و فناوری، تصمیم‌گیری‌های لازم را انجام دهیم.»

به‌تازگی یک مقام دولت آمریکا از مذاکرات سخت با طرف چینی در آلاسکا خبر داد و گفت دولت بایدن در سیاست‌هایش در قبال چین، متحد است. به‌زودی نگرانی خود را درباره «فعالیت‌های سایبری مضر» چین را به این کشور اطلاع خواهیم داد. پیش‌بینی نمی‌کنیم پس از نشست با مقامات چینی در آلاسکا بیانیه‌ای صادر شود.

مقامات ارشد آمریکایی و چینی قرار است روز‌های ۱۸ و ۱۹ ماه مارس جاری در آلاسکا با هم دیدار کنند. پیش‌تر، کاخ سفید با اعلام این خبر که دستیاران ارشد جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا قرار است با مقامات چینی در آلاسکا دیدار کنند؛ اعلام کرد این‌که نخستین نشست دولت بایدن با مقامات چینی در خاک آمریکا برگزار می‌شود، حائز اهمیت است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار