بیش از ۲۰ هزار میلیارد ریال شهرداری های آذربایجان غربی گردش مالی دارند

رحمانی در مراسم معارفه شهردار ارومیه گفت: گردش مالی شهرداری‌های استان آذربایجان غربی بیش از ۲۰ هزار میلیارد ریال است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه،  آیدین رحمانی معاون عمرانی استانداری در مراسم معارفه شهردار ارومیه گفت: گردش مالی شهرداری‌های استان آذربایجان غربی بیش از ۲۰ هزار میلیارد ریال است که از این مبلغ ۱۴ هزار میلیارد ریال به شهرداری ارومیه مربوط میشود.

رحمانی افزود: بیش از ۲۰ هزار میلیارد ریال گردش مالی شهرداری‌های استان آذربایجان غربی است که از این مبلغ بیش از ۱۴ هزار میلیارد ریال آن مربوط به شهرداری ارومیه می‌باشد لذا لازم است که نظارت در بدنه شهرداری‌ها قوی‌تر شود.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان غربی تصریح کرد: به دلیل نظام‌مند نبودن شهرداری در سراسر کشور شاهد تخلفات اداری و مالی هستیم؛ لذا اجرایی طرح «سامانه بدون کاغذ» در جهت شفاف سازی برنامه‌های شهرداری‌ها میتواند جلوی تخلفات شهرداری‌ها را بگیرد.

او با اشاره به ساخت و ساز‌های شهر و خط آسمان شهری، گفت: شهرداری ارومیه باید نگاه ویژه به بحث ساخت و ساز‌های شهری و خط آسمان شهری داشته باشد.

رحمانی ادامه داد: شفاف سازی منابع مالی و اداری در شهرداری‌ها را مهم‌ترین عامل برای مبارزه با فساد دانست.

رحمانی گفت: مسئله پسماند، نوسازی ناوگان حمل‌ونقل شهری اتمام پروژه‌های عمرانی و آب‌های سطحی شهری باید مورد توجه شهرداری ارومیه قرار بگیرد.

او ادامه داد: شهرداری‌ها می‌بایست تمامی برنامه‌های خود را بر اساس اولویت‌های مردمی تدوین و تنظیم کنند.

معاون عمرانی استانداری در این مراسم اظهار داشت: دولت زحمات زیادی در جهت تامین و بهبود وضعیت مردم انجام داده است

او ادامه داد: پروژه‌های گاز رسانی به روستا‌ها از ۳۵ درصد به ۷۵ درصد افزایش یافته است

رحمانی بیان کرد: دولت تدبیر و امید توانسته است به بیش از ۷۶ درصد روستا‌ها را به آب شرب سالم بهرمند کند که در میانیگن کشوری در حوزه تامین آب شرب روستا‌ها فقط ۷۳ درصد است.

معاون عمرانی استانداری گفت: بیش از ۹۹/۸ درصد شهر‌ها و روستا‌ها از نعمت برق بهرمند هستند و بیش از ۶۰ درصد راه‌های مواصلاتی روستا‌ها آسفالت شده اند

رحمانی عنوان کرد: در حوزه بهداشت ۶ بیمارستان با ظرفیت بالغ بر یک هزار ۶۰۰ تخت بیمارستانی احداث شده است که ضریب تختی بیمارستانی در استان ۱/۴۹ می‌باشد

انتهای پیام/ ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.