وصول هزار و ۸۸۰ شکایت و اعلامات به اداره کل بازرسی آذربایجان غربی

سرپرست مدیرکل بازرسی آذربایجان‌غربی گفت:امسال هزار و ۸۸۰ شکایت و اعلامات به بازرسی کل استان وصول شده که از این میزان هزار و ۸۴۰ فقره بررسی و ۴۰ فقره از آن جاری است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه،سجاد ده‌ده‌جانی سرپرست مدیرکل بازرسی آذربایجان‌غربی با اشاره به اقدامات اداره کل بازرسی در سال جاری اظهار داشت: میزان شکایات و اعلاماتی که امسال در سامانه گزارشگران فساد و سامانه ملی رسیدگی به شکایات سازمان بازرسی‌ها به ثبت رسیده، شهرداری‌ها رتبه اول را دارا هستند. 

ده ده جانی ادامه داد:امسال هزار و ۸۸۰ شکایت و اعلامات به بازرسی کل استان وصول شده که از این میزان هزار و ۸۴۰ فقره بررسی و ۴۰ فقره از آن جاری است.

او تصریح کرد: همچنین تعداد گزارش‌هایی که امسال ارسال شده ۳۰۰ فقره است که از این تعداد ۱۲۰ فقره اصلاحی و ۱۸۰ فقره تعقیب اداری و کیفری بوده یعنی به مراجع قضایی و اداری ارسال شده است.

سرپرست مدیرکل بازرسی آذربایجان‌غربی گفت: امسال نزدیک ۹۶۰ فقره پیشنهاد‌های لازم‌الاجرا به دستگاه‎ها اعلام شده یعنی ایرادات و اشکالاتی که در دستگاه‌های آذربایجان‌غربی در طول یک سال احصا شده است ۹۶۰ فقره بوده که همه این موارد برای اصلاح به دستگاه‌ها اعلام شده است.

او بیان کرد: همچنین در سال ۹۹ تعداد ۱۹۰ نفر به مراجع قضایی معرفی شده و برخی در مرحله بازپرسی و برخی در مراحل دادگاه بدوی و تجدیدنظر و بعضا قطعی شده‌اند و تعداد ۴۸۱ نفر نیز به هیات‌های بدوی رسیدگی به تخلفات اداری معرفی شده‌اند.

ده‌ده‌جانی با اشاره به عناوین اتهامی افراد معرفی شده اظهار داشت: این اتهامات شامل ارتشاء، اختلاس، تصرف یا استفاده غیرمجاز در وجوه و اموال دولتی، تضییع اموال عمومی، جعل یا استفاده از سند مجعول، تبانی در انجام معاملات دولتی، تحصیل مال از طریق نامشروع، مداخله کارکنان در معاملات دولتی، تصدی بیش از یک شغل، اخذ وجه برخلاف قانون و نیز مواد ۵۴۰ و ۵۹۸ قانون مجازات‌های اسلامی است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.