در ضعف نظارتی بانک مرکزی؛

سود ۲۳ درصدی برخی از بانک ها!

شاید عجیب به نظر برسد اما برخی از بانک ها در سطح کشور اقدام به جذب سرمایه با سود سپرده ۲۰ تا ۲۳ درصد می کنند!

به گزارش خبرنگاربانک و بیمه  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  بعد از دگرگون شدن اوضاع بورس، در برهه ای بسیاری از سرمایه گذاران با تبلیغات بانک ها به سمت سپرده های بانکی روی آوردند.

موضوعی که چند مدت بعد با جذابیت های غیرقانونی همراه شده و سودهای فرای قانون به آن اضافه شد. برخی از بانک ها با تبلیغ سودهای بیش از ۱۸ درصد به وضع شروطی روی آوردند. 

این موضوع را گشت خبرنگار ما در چند بانک خصوصی و نیمه خصوصی اثبات کرد. برخی وعده سود ۲۰ درصد در قبال سپرده گذاری بیش از ۱۰۰ میلیون و برخی سود ۲۳ درصد برای عدم لغو سپرده تا دو سال را می دادند.

همتی رئیس کل بانک مرکزی معتقد است که افزایش سود‌های بانکی ربطی به بازار بورس نداشته و در مورد بازار بورس هشدار‌های لازم را داده بود.

عده ای هم معتقدند که سودهای بین بانکی به نوعی مرجعی برای هر بانک در تعیین سود سپرده است، بانک‌ها در صورت مواجه شدن با کسری نقدینگی با استقراض یا وام گرفتن به سمت تعادل نقدینگی خود می‌روند. آن ها برای متوسل نشدن به بانک مرکزی، بازاری به نام بازار بین بانکی تشکیل و در آن اقدام به عرضه و تقاضای نقدینگی آن هم به صورت وام می‌کنند؛ بنابراین در بازار بین بانکی، انتقال نقدینگی از موسسات مالی دارای مازاد به موسسات مالی دارای کسری وجوه است.

در این جا دو نظریه وجود دارد؛ اول آن که نرخ سود بین بانکی، نرخ سود مرجع در بازار پول به حساب می‌آید و معیاری برای تعیین سایر نرخ سودها است. 

زمان مناسبی برای کاهش سودهای بین بانکی نیست!

 عباس قلی پور کارشناس مسائل اقتصادی در گفت و گو با خبرنگار بانک و بیمه گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: در حال حاضر انتظارات تورمی در جامعه تحت چند عامل کاهش پیدا کرده است. این به این معنی است که در سال آینده باید شاهد کاهش قیمت ها در جامعه باشیم. 

وی ادامه داد: اگر نگاهی به حجم مبادلات بانک ها بیندازیم، متوجه می شویم که  نسبت به ماه های گذشته کاهش یافته است. از این رو نیاز بانک ها به ذخیره تسویه بین بانکی هم کم شده و نرخ سود بین بانکی کاهش پیدا می کند. رئیس کل بانک مرکزی هم در همین خصوص صحبت کرد.

افزایش سود سپرده، نتیجه افزایش سود بین بانکی

حسین باقر جواد یکی از کارشناسان اقتصادی در گفت و گو با خبرنگار بانک و بیمه گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان در این خصوص اظهار کرد: نرخ سپرده های بانکی بخشی از هزینه سرمایه گذاری بوده و کاهش نرخ سپرده های بانکی حجم سرمایه گذاری را افزایش می دهد. در نتیجه افزایش تولید، قیمت ها کاهش پیدا می کنند؛ در نتیجه تورم کم می شود.

وی ادامه داد: بانک مرکزی به دنبال اجرای سیاست های پولی از طریق عملیات بازار باز است. از این رو این معاملات را در بازار بین بانکی انجام می دهد و برای آن ها نرخ سود مشخصی در نظر می گیرد.کاهش سودبین بانکی؛ از نجات بورس تا افزایش تورم!

این کارشناس بیان کرد: زمانی که نرخ سود بین بانکی زیاد می شود، هزینه فرصت گرفتن وام برای بانک ها بیشتر می شود. بنابراین برای جبران کمبود نقدینگی، نرخ سود سپرده  را  افزایش می دهند و نقدینگی را جذب می کنند. زمانی که حجم پول در گردش کم می شود، نرخ تورم هم به نرخ تورم بانک مرکزی نزدیک می شود.

نرخ سود سپرده ۵ درصدی، شدنی است؟

احمد جان جان کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: عامه مردم فکر می‌کنند که نرخ سود سپرده با نرخ سود بین بانکی به یک معناست  در حالی که این گونه نیست، نرخ سپرده در اصل سودی است که به سپرده‌ها تعلق می‌گیرد.

او بیان کرد: نرخ قانونی سود سپرده بانکی ۱۵ درصد است، اما متاسفانه بعضی از بانک‌ها سود ۲۱ یا ۲۰ درصد می پردازند، سیاست گذاران پولی باید جلوی این مسئله را از طریق قانونی بگیرند.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: در حال حاضر عده‌ای هستند که می‌گویند نرخ سود سپرده بانکی باید به ۵ درصد برسد بنده به شدت با این موضوع مخالفم زیرا این کار به نفع بازار سرمایه و به ضرر بانک‌ها تمام می‌شود، این اقدام اگر قرار است رخ دهد  بهتر است که پلکانی  و براساس یکسری سیاست گذاری باشد.کاهش سودبین بانکی؛ از نجات بورس تا افزایش تورم!

جان جان بیان کرد:  اگر به صورت ناگهانی نرخ سود بانکی کاهش پیدا کند به دلیل اینکه اعتماد مردم نسبت بازار سرمایه کاهش پیدا کرده، حجم نقدینگی به سمت بازار‌های موازی اعم از ارز، سکه، طلا، خودرو و ... خواهد رفت  که به دنبالش مشکلاتی همچون تورم به وجود می‌آید.

او بیان کرد: اگر  بانک‌ها طبق  ابلاغیه بانک مرکزی عمل کنند، کریدور غیر بانکی نیز اصلاح می‌شود همچنین نرخ ارز و تورم  همسو با آن روند نزولی پیدا می کنند  و اوضاع در  بازار سرمایه نیز بهتر می شود.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: هرچه روند سودهی به سپرده ها روند نزولی پیدا کند بانک‌ها کار‌های عملیاتی زیاد تری می‌توانند انجام دهند که این مسئله در آینده به نفع سهامدارانشان خواهد بود.

به عقیده برخی از کارشناسان در حال حاضر زمان مناسبی برای کاهش سودهای بین بانکی نیست. در مقابل برخی از مسئولان ادعا می کنند هرچه زودتر باید سودهای بین بانکی کاهش یابد. بلکه بانک ها نقدینگی خود را وارد بازار بورس کنند تا بورس ایران به اوج دوباره خود برگردد.

از طرفی هم در این گیرودار سود سپرده بانکی زیر زمینی وار، رشد می کند، بدون آنکه جریمه ای در انتظارشان باشد!

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶۵
در انتظار بررسی: ۰
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۲:۵۳ ۱۵ فروردين ۱۴۰۰
الکی میگن زر میزنن فقط
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۲:۵۳ ۱۵ فروردين ۱۴۰۰
الکی میگن زر میزنن فقط
Iran (Islamic Republic of)
saeid
۱۲:۵۳ ۱۵ فروردين ۱۴۰۰
بیکاری گرانی دزدی تحریم همه چیزو برسر مردم اوردید حالا سود بانکی رو کم کردید خدا لعنتتون کنه خدا ب روز سیاه بشینید اخه وقتی مردم راضی نیستند از زندگیشون چرا این کارارو میکنند بعد ادعای مسلمان بودن هم میکنند نماز میخونن روضه میگیرن بخدا اینا همش ظاهریه و الکیه بزرگترین کشورثروتمند جهانیم بعد مردم ایران فقیرترین مردم جهانن البته فقط مردم اونا ک بالاهستن ثروتمندن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۹ ۱۵ فروردين ۱۴۰۰
مردم رابیکارکردید!! وهمین مقدارپولی که داشتند، گذاشتند دربانک تا درآمدی داشته باشند!؟! باافت ارزش پول و گرانی ها، همین سر مایه مردم راهم نابودکردید!!؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
Mohsen
۰۹:۴۳ ۱۵ فروردين ۱۴۰۰
سی سال دیگه اسکناس100دلاری بربری هزارتومانی آرزو میشه اونوقت23درصدسودخیلی کم به نظرمیاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۲ ۱۵ فروردين ۱۴۰۰
سلام یا مسولین بی سوادی یا احمق زمانی که سود بانکی کم‌کردن مردم سرمایه خود از بانک برداشتن وله بازار مسکن وطلا ودلار بردن که چقدر گران شد به نظر من باید سود بانکی بقدری زیاد باشه که از بازار مسکن ودلار وسکه بیایند بیرون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۹ ۱۵ فروردين ۱۴۰۰
وقتی بنا باشه کسری بودجه از محل نوسان گیری دلار تامین بشه معلومه جذابیت سود بانکی رو کم میکنن تا سرمایه ها سرازیر بازار بشه.
Iran (Islamic Republic of)
Mohsen
۰۷:۴۱ ۱۵ فروردين ۱۴۰۰
کذب هست،بااین فرض که رخ داده بایدافزایش هزینه کارمنداشونه فقط توصیه میشه موسسات اعتباری کوتاه موسسه آرمان نروند.یعنی وام کلان بدون ضامن باپایینترین سودبدهند.چون بعدبایدازخزانه تسویه بشود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۰۰ ۱۵ فروردين ۱۴۰۰
چرا سود بانکا رو مبارین پایین سالمندان پول خودشون میزارن به بانک سودشو میگیر ه امرار معاش میکنه زن بیوه ه نمی تونه بازار کار بکته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۵۶ ۱۵ فروردين ۱۴۰۰
آخرش اسم بانک ها رو نگفتی.
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۰۶:۰۷ ۱۵ فروردين ۱۴۰۰
کددم بانک سودسپرده۲۳درصد میده اگر راست میگی نام ببر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۱ ۱۵ فروردين ۱۴۰۰
بانک تجارت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۴ ۱۴ فروردين ۱۴۰۰
دست این فاسد هارو که کارشون فقط ظربه زدن به نظام پولی و بانکی هست رو قلم کنید.
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی
۲۲:۵۴ ۱۴ فروردين ۱۴۰۰
بسم الله الرحمن الرحیم
سیستم و ریشه اصلی بانکی و بانکداری در کشورمان بطور اساسی پر از اشکال است
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۲۲:۱۴ ۱۴ فروردين ۱۴۰۰
سلام. ابتدا لازم است بانک مرکزی، همه‌ی بانک‌های دیگر را خصوصی نماید، تا آن‌ها بر اساس عملکرد مستقل خود، سود سپرده‌ها را مشخص نمایند. خود بانک مرکزی نیز سپرده با سود متناسب با رشد اقتصادی یا نامنفی داشته‌باشد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۱ ۱۴ فروردين ۱۴۰۰
الان شما ناراحتید با این تورم اینقدر سود میدن واقعا مسخرست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۹ ۱۴ فروردين ۱۴۰۰
پاسارگاد کوتاه مدت رو 8درصد میده ایران زمین 10درصد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۹ ۱۴ فروردين ۱۴۰۰
نرخ مصوب ده درصده و پاسارگاد داره کم میده
United States of America
ناشناس
۱۷:۰۴ ۱۴ فروردين ۱۴۰۰
دولت و بانکهای بی انصاف پست تورم 500 درصدی به مردم 18 درصد سود میدن اری وقتی هزینه های یک دولت میره بالا سوریه ایران یمن لبنان و ..... مجبور است از راههای دیگر دست تو جیب مردم بکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۶ ۱۴ فروردين ۱۴۰۰
Yjc جان مادرتون هر نیم ساعت یک خبر جدید بزارید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۱ ۱۴ فروردين ۱۴۰۰
همین سود بین بانکی کمر مملکت را شکست و فقهای بانک ها هنوز به اعتقاد نزسیده اند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۲ ۱۴ فروردين ۱۴۰۰
همین کاهش نرخ سود و ماه شمار شدن باعث گرانی خودرو شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۷ ۱۴ فروردين ۱۴۰۰
نمیدونم چرا اما کلا از کلمه سود خوشم نمیاد احساس کلاهبرداری و دزدی و خلاصه حرام پیدا میکنم!
Iran (Islamic Republic of)
کارشناس
۱۵:۲۱ ۱۴ فروردين ۱۴۰۰
آقاجون بذا راحتت کنم سود بانکی باید حداقل برابر با نرخ تورم سالیانه باشه، تو مملکتی که نرخ تورمش 45 درصده سود بانکی 23 درصدی تازه کم هم هست و به بقیه بخشهای اقتصاد لطمه میزنه، سود بانکی همین الانش باید حداقل 45 درصد باشه پس دیگه خواهشا انقد زیرآب سود بانکی رو بیهوده نزنید و دم از چیزی که اطلاعی ازش ندارید نزنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۷ ۱۴ فروردين ۱۴۰۰
چنانچه بانک ها به ارزش دلار یا ارزش طلا پول را با ارزش نگه دارند وتورمی وجود نداشته باشد که پول کم ارزش بشود سود بانکی اون موقعه به ضرر مشتریان نمی شود و میشه گفت که سودی می‌رسد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۸ ۱۴ فروردين ۱۴۰۰
این دولت با کم کردن سود بانکی باعث شد مردم پولشونو از بانک بیرون بکشن و کلی نقدینگی سرگردان شد و پراید از 20 تومن شد 120 تومن مسکن متری خدا تومن و دلال بازی های زیاد دیگه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۹ ۱۴ فروردين ۱۴۰۰
جاده را صاف کردید.مردم پولشونو بیارن تو بورس...سهام های غیر واقعی شما را بخرن...بعد هم بورس به زمین گرم خورد..حالا خیلی رو می خواد.میگه ما هشدار داده بودیم...
Iran (Islamic Republic of)
اصلانی
۱۴:۳۳ ۱۴ فروردين ۱۴۰۰
سود وام بانک اسلامی ۲۳ درصد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۰ ۱۴ فروردين ۱۴۰۰
اگر واقعا کسی دلش به حال خودش میسوزد ، پول خود را در بانک ها نگذارد ، در مدت زمان کوتاهی پولتان بی ارزش میشود ، در واقع بانک دلش به حال شما نسوخته است پول شما را می گیرد و 15 درصد سود به شما می دهد حال تورم بالای 35 درصد است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۸ ۱۴ فروردين ۱۴۰۰
شما راهکار بهتری برای سرمایه گزاری دارید مثلا برن بورس یا تو این بازار زیبا با این شرایط زیباتر اقتصادی سرمایه گزاری کنن تنها راه سود اور این روزا احتکار و دلال بازیه هست که هرکی در قید اخرت نیست بهترین جای سرمایه گزاری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۱ ۱۴ فروردين ۱۴۰۰
بورس بهترین جای سرمایه گزاریست، نگاه به این شرایط نکنید بزودی بورس به اوج برمیگردد ، بورس از هر نظر خوبه هم مولده هم ارزش پول رو حفظ میکنه هم سودسازه در بلند مدت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۸ ۱۴ فروردين ۱۴۰۰
بهترین سرمایه گذاری دلار و بورس و واردات هست.بانکها پول مردم رو میگیرن باهاش طلا و دلار میخرن.
متاسفانه این واقعیت است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۹ ۱۴ فروردين ۱۴۰۰
سود بانکی خوبه و بانکها این پولها رو برای تولید بدهند عالی است اقای همتی با کاهش سود بانکی تمام بازرها رو اول دوره انتخابش بهم ریخت
United States of America
ناشناس
۱۳:۴۲ ۱۴ فروردين ۱۴۰۰
پولمو از بانک خارج کردم گذاشتم تو بورس ۸۰ درصد پولم رفته پول تو بانک میمونه هم ارزشش روز به روز کمتر میشه آدم نمیدونه چیکار کنه تو این کشور آخه شغلی هم ندارم الان بیکارم اگه یه درامدی میومد پولم تو بورس مهم نبود بلاخره یه روزی میره بالا ولی متاسفانه نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۷ ۱۴ فروردين ۱۴۰۰
وقتی تورم دریک ماه بیش از۳۵درصدمیباشدسودبانکی حداقل باید۳۶درصدباشد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۱ ۱۴ فروردين ۱۴۰۰
با این سودی که بانک‌ها میدن هیچکس پولشو نمیذاره تو بانک.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۶ ۱۴ فروردين ۱۴۰۰
با سلام
لطفاً پیگیر خبری از قانون وام فرزند سوم باشید.
خیلی ممنون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۸ ۱۴ فروردين ۱۴۰۰
همون سودا بالا باشه ملت تو بانک سپرده کنن بهتره تا از دست بدن مثل بورس...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۳ ۱۴ فروردين ۱۴۰۰
عجباااا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۱ ۱۴ فروردين ۱۴۰۰
هر جا که به نفع مردمه تخلفه دیگه عادت کردیم
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۱۱:۲۹ ۱۴ فروردين ۱۴۰۰
سلام یکعده ازمسولین بانفوذ دربازار سرمایه وبانکها عمدا با اتخاذ تصمیماتی هم بازار سرمایه را به نابودی میکشند وهم با این کار ایجادنارضایتی عمومی دامن میزنن
باشگاه خبرنگاران جوان شما باید از مسولین بخواهید تا ما ملت هم بدانیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۹ ۱۴ فروردين ۱۴۰۰
کی به کیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۶ ۱۴ فروردين ۱۴۰۰
کدوم بانک 23 درصد می دهد؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۳ ۱۴ فروردين ۱۴۰۰
شاید یه بانک دوست داشته باشه سود بیشتری بده از جیب شما که نمیده به شما ربطی نداره شما جلو این تورم ۳ رقمی را بگیرید اگه توانایی دارین
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۰:۵۲ ۱۴ فروردين ۱۴۰۰
آخه شما خودت خوب میدونی افزایش یا کاهش سود بانکی ارتباطی با بازار بورس نداره وقتی قیمت سهام هشتاد درصد شرکت ها بالاتر از قیمت واقعی است
تا زمانی که ارزش واقعی سهام شرکت ها مشخص شود یک سالی زمان میبرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۷ ۱۴ فروردين ۱۴۰۰
بانکها ازیک طرف سود سپرده راآنطور که خود میخواهند بالا میبرند وازطرف دیگه سود وام ها را دربالاترین درجه افزایش می دهند!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۹ ۱۴ فروردين ۱۴۰۰
بانکی می خواهد سود زیاد به مشتریاش بدهد بقیه چرا ناراحت هستند من سر در نمیارم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۱ ۱۴ فروردين ۱۴۰۰
خوب بانک تا جای که امکان داره سود رو ببر بالا ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۹ ۱۴ فروردين ۱۴۰۰
پدربزرگ من سنش بالاست و کار نداره و پول گزاشته و سود میگیره تازه همین سود هم باز بسیار کمه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۹ ۱۴ فروردين ۱۴۰۰
چرا میخواین شندرغازی که بعضی از مردم در بانکها را دارند و با آن و سودش امرار معاش خود و خانواده شان را می دهند ازشون بگیرین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۸ ۱۴ فروردين ۱۴۰۰
در برابر تورم همین 23درصد هم کم است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۳ ۱۴ فروردين ۱۴۰۰
تروخدا بگید کدوم بانک؟
پول لازم داریم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۳ ۱۴ فروردين ۱۴۰۰
بانک تورم ایجاد می کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۷ ۱۴ فروردين ۱۴۰۰
نه عزیز بیشتر کارشناسان معتقدند که سود بانکی تورم زا نیست چون پول شما را با کمی درصد بیشتر وام میدند، این یعنی تعادل! دولتها برای افزایش صادرات ارزش پول را پایین میارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۵ ۱۴ فروردين ۱۴۰۰
وقتی در سال 96 آقایان خواستند سود بانکی را به ده درصد کاهش دهند، کارشناسان هشدار دادند که باعث خروج سیل نقدینگی به بازار سکه و ارز و مسکن میشه ولی عده ای به حرف کارشناسان گوش نکردند!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۱ ۱۴ فروردين ۱۴۰۰
چرا قیمت همه چیز 10 برابر افزایش پیدا کرده عده ای که اندکی پول دارند به این سود نیازمند هستند چون تنها منبع درآمدشان هست پس سود سپرده بانکی هم باید افزایش پیدا کنند ولی افرادی هم هستند که پول های میلیارد در بانک ها سپرده گذاری کرده اند که اگر سود بانکی کاهش پیدا کند این افراد پول های خود را برداشته و به کشوری مانند ترکیه که بانکهایی 19 درصد سود سپرده می دهدهد انتقال می دهند و این خیلی بدتر به ضرر کشور است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۹ ۱۴ فروردين ۱۴۰۰
دوست عزیز راست میگی پول ما موند بانک ارزشش یک دهم شد، ولی برخی ها پولو از بانکها کشیدند بیرون و دلار و سکه خریدند، اکثرا کسانی ضرر کردن که از سود بانکی به عنوان گذارن زندگی استفاده می کردند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۷ ۱۴ فروردين ۱۴۰۰
30 درصد هم بشه باز کمه ، شما که کارمند و فلان هستید و حقوقتون هست و خیالتون راحته ، افرادی هستن که مجبورن از این طریق نون سفرشونو تامین کنن ، اگر راست میگید فکر افراد مستمند را هم بکنید بعد اصلا صفرش کنید
United States of America
Ahmad
۰۹:۰۱ ۱۴ فروردين ۱۴۰۰
ما دوست نداریم مردم کشورمون سود کنن سود واسه چینی هاس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۱ ۱۴ فروردين ۱۴۰۰
فلسفه وجودی بانک ها توسعه و پیشرفت اقتصاد و تولید مملکت ومردم مدتهاست به هر قیمت دنبال کسب منفعت برای سرپا نگهداشتن تنها و تنها خود است
Iran (Islamic Republic of)
سارا
۰۸:۴۵ ۱۴ فروردين ۱۴۰۰
کسی در مورد حساب ویژه کاردان بانک تجارت چیزی میدونه؟هر ۵۰ ملیون ۸۵۰ تومن میدن.
ملت پولاشون اونجا گذاشتن یه کم هم وصله به بورس
ولی با ضمانت خود بانک
معتبر هس حالا؟
کیا گذاشتن پولشون اونجا
کی میدونه؟
خود بانک تضمین داده که مشکلی پیش نمیاد.
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۱۱:۲۹ ۱۴ فروردين ۱۴۰۰
اینا حساب نیست ، صندوق درآمد ثابته که مثل سهام باید واحد های سرمایه گذاری رو بخری
یه سرچ کنی اطلاعات صندوق ها هست
Iran (Islamic Republic of)
مجید
۰۸:۴۱ ۱۴ فروردين ۱۴۰۰
وقتی به قول خودشون تورم نزیک پنجاه درصده اونوقت سود سپرده بیست و سه درصد زیاده چرا مثل خیلی از کشورها با اقتصاد سالم تورم را به صفر نمیرسونید اونوقت سود سپرده هم صفر بشه خیلی به نفع مردمه حداقل می دونن ارزش پولشان کم نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۶ ۱۴ فروردين ۱۴۰۰
سود بانکی مبلغ بالای داشته باشی ۳۰ درصد هم میده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۱ ۱۴ فروردين ۱۴۰۰
کدوم بانکه لطفا راهنمایی کنید؟
آخرین اخبار