عصبانیت وزنه بردار معروف از تبعیض در تست دوپینگ/ رستمی از دنیای قهرمانی خداحافظی می کند؟

کیانوش رستمی با انتشار پستی در فضای مجازی اعتراض خود را به شرکت نکردن برخی‌ از ورزشکاران در تست دوپینگ اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه ورزشکاران گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، عصر روز گذشته ماموران نادو برای تست دوپینگ از ملی پوشان وزنه برداری در کمپ تیم های ملی حاضر شدند اما با این وجود کیانوش رستمی قهرمان وزنه‌بردار کشورمان  که در این مکان حضور داشت ادعا کرد که برخی‌ها در محل تست حضور نداشته‌اند؛ او با انتشار پستی در فضای مجازی این ابهام را مطرح کرد که آیا آن‌ها امتیاز خاصی دارند و فدراسیون برایشان امتیاز خاصی قائل است! در ادامه متن و فیلم منتشر شده در صفحه شخصی رستمی را مشاهده می‌کنید:

" ترازوی وزنه‌برداری میزان نیست

مردم عزیز سلام. سال‌های زیادی از عمرم را صرف تلاش و افتخارآفرینی برای کشورم کرده‌ام، اما در این چند سال اخیر به این باور رسیده‌ام که وزنه برداری هیچ میزانی ندارد. حدودا دو سال پیش بود که شبانه و باعجله مرا احضار کردند جهت انجام آزمایش دوپینگ. من هم طبق وظیفه ذاتی هر قهرمان شبانه خودم را به اردو رساندم تا صبح اول وقت آزمایش بدهم، ولی بعد متوجه شدم این حساسیت فقط برای من است و برخی‌های دیگر به این بهانه واهی که در خارج از کشور هستند از انجام تست سر باز زدند تا عنوان شود بعدا از آن‌ها تست گرفته می‌شود!

این تبعیض‌ها در دو سال اخیر بار‌ها و بار‌ها تکرار شد که نمونه آخرش همین دیشب بود. چند روز پیش طی تماس‌های تلفنی و پیامکی از من خواستند برای آزمایش دوپینگ سه شنبه در فدراسیون حاضرباشم و عدم حضورم به منزله‌ی انصراف از مسابقات آسیایی و دوپینگ خواهد بود!

بعد مجددا از فدراسیون تماس گرفتند و اعلام کردند که باید دوشنبه آزمایش بدم و ماموران نادو سه شنبه نیستند و تاکید کردند عدم حضورم به منزله انصراف و دوپینگ تلقی می‌شود. به همین خاطر من سریعا به تهران عزیمت کردم و شبانه آزمایش دادم، اما باز هم می‌بینم مثل دفعات قبل براحتی انجام آزمایش برخی از دوستان به آینده موکول می‌شود. گویی برای آن‌ها امتیاز خاصی قائلند و عدم حضورشان هیچ خطری برای حضورشان در مسابقات آتی بوجود نمی‌آورد.

این برخورد‌های دوگانه و این نگاه‌های تبعیض آمیز، نشان می‌دهد مدتهاست ترازوی فدراسیون از عدل و میزان خارج شده است. متاسفانه برخی با تصمیمات سلیقه‌ای دارند روح جوانمردی را در این ورزش نابود می‌کنند. آن‌ها کاری کرده اند که من، بیشتر از آنکه ذهنم به کسب سهمیه المپیک معطوف باشد به این فکر کنم که شاید بهتر باشد همین امروز از دنیای قهرمانی خداحافظی کنم و برای همیشه از شر این ناعدالتی‌ها رهایی پیدا کنم"

کیانوش رستمی


بیشتر بخوانید 


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار