باسیل: حریری یا دولت تشکیل دهد و یا کناره گیری کند

رئیس بزرگترین فراکسیون مسیحی مجلس لبنان خواستار تشکیل هر چه سریعتر دولت از سوی حریری شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، جبران باسیل، رئیس بزرگترین فراکسیون مسیحی مجلس لبنان گفت سعد حریری یا تشکیل دولت دهد یا کنار برود.

بر این اساس، جبران باسیل، رئیس جریان آزاد ملی و بزرگترین فراکسیون مسیحی مجلس لبنان درباره آخرین تحولات مربوط به پرونده تشکیل دولت در این کشور گفت: من از «سعد حریری» نخست وزیر مکلف می‌خواهم یا تشکیل دولت دهد و یا این که از ماموریت خود کنار برود چرا که کشور دیگر تحمل بن بست سیاسی را ندارد.

وی افزود: نباید تصور کنیم گرایش به سمت شرق ممکن است در‌های غرب را به روی ما ببندد. همچنین ما موشک را برای دفاع از لبنان می‌پذیریم، اما کسی چیزی بیشتر از این نمی‌خواهد و تاکنون ندیده‌ایم که سلاح حزب الله علیه لبنان استفاده شده باشد.

رئیس حزب جریان آزاد ملی لبنان گفت: من کاندیدای ریاست جمهوری نیستم و از حریری می‌خواهم دولت را تشکیل دهد و یا این که از سمت خود کناره گیری کند.

جبران باسیل تاکید کرد: اگر بتوانیم پایه‌های یک نظام سیاسی جدید در کشور را بنیانگذاری کنیم این موضوع برای لبنان بسیار مفید خواهد بود و مهم این است که ثابت قدم بمانیم و در صورتی که نظام موجود تغییر نکند انجام اصلاحات ممکن نخواهد شد.

وی گفت: ما باید اقتصاد رانتی را به اقتصاد تولیدی تبدیل کنیم و جوانان کشور باید وارد کار در هر زمینه‌ای شوند، چرا که کار ننگ و عار نیست.

جبران باسیل در پاسخ به سوالی مبنی بر اتهامی که به جریان آزاد ملی درباره زیر پا گذاشتن حقوق مسیحیان وارد شده است گفت: این جریان فرقه‌ای نیست؛ در غیر این صورت کسی به آن ملحق نمی‌شد و ما عمیقاً یک جریان سکولار هستیم. در حالی که نظام سیاسی کشور ما یک نظام فرقه‌ای است و ما نیز باید تا زمان تغییر این نظام به محافظت از حقوق طرفداران خود پایبند باشیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار