دیدار هیئت حزب الله لبنان با سرگئی لاوروف

هیئت حزب الله لبنان در سفر به روسیه با مقامات این کشور دیدار کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از تلویزیون المنار، هیئت حزب الله که ریاست آن را محمد رعد از اعضای فراکسیون پارلمانی این حزب بر عهده دارد با سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه دیدار و گفتگو کرد.

میخائیل بوگدانوف معاون لاوروف و شماری از مسئولان وزارت خارجه روسیه در این دیدار حضور داشتند.

این دیدار ۴۰ دقیقه به طول انجامید و محمد رعد پس از این دیدار آن را دوستانه و شفاف دانست و تاکید کرد طی آن تحولات اوضاع لبنان و منطقه و چگونگی تثبیت و افزایش دستاورد‌های مقابله با تروریسم در سوریه و لبنان بررسی شد.

در همین حال، اقداماتی که روسیه می‌تواند برای حمایت از کشور‌های دوست در منطقه بخصوص لبنان انجام دهد از دیگر موضوعات مورد بحث در دیدار طرفین بود.

مسئله تشکیل کابینه لبنان و تاکید حزب الله بر ضرورت تشکیل سریع‌تر کابینه‌ای که بیانگر خواست و اراده ملت لبنان و کلید ثبات در این کشور و سرآغاز حل بحران‌ها باشد، از دیگر موضوعات گفتگو‌های هیئت حزب الله با مقامات روسیه بود.

رئیس هیئت اعزامی حزب الله لبنان به روسیه در مصاحبه با شبکه المیادین گفت: از سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه برای دعوت از ما با هدف گفتگو درباره اوضاع منطقه تشکر کردیم. ما بر لزوم تسریع در تشکیل دولت جدید لبنان بر اساس اراده ملت این کشور تاکید کردیم.

رعد افزود: دیدگاه‌های ما درباره پرونده لبنان، نزدیک به یکدیگر بود. تشکیل دولت لبنان وظیفه روسیه نیست، اما به ایجاد شرایط مناسب برای تشکیل دولت تشویق می‌کند.

وی خاطر نشان کرد: روسیه با همه طرف‌هایی که به پرونده سوریه ارتباط دارند گفتگو می‌کند تا به تقویت امنیت و بازگشت آوارگان به این کشور کمک کند. ما درباره جزئیات مسایل مربوط به واکسن روسی کرونا و وضع دانشجویان لبنانی در روسیه گفتگو کردیم. ما سیاست دولت جدید آمریکا را که حاضر به پذیرفتن راه حل‌های منصفانه برای پایان بحران‌ها نیست، بررسی کردیم. این سفر، نقطه عطفی در روابط بین ما و روسیه به ویژه در زمینه همکاری برای مبارزه با تروریسم است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار