افشای دیدار پنهانی سفیر آمریکا در لبنان با سعد حریری

منابع رسانه‌ای لبنان خبر دادند که به تازگی دیداری میان دوروتی شیا و مامور تشکیل دولت این کشور صورت گرفته است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، منابع رسانه‌ای لبنان خبر دادند که به تازگی دیداری میان «دوروتی شیا» سفیر آمریکا در لبنان و «سعد حریری» مامور تشکیل دولت این کشور صورت گرفته است که طی آن دو طرف تحولات مختلف داخلی این کشور و نیز حوادث اخیر منطقه و اقداماتی که آمریکا می‌تواند در مرحله بعدی برای لبنان انجام دهد را بررسی کرده اند.

به گفته منابع سیاسی لبنان، در این دیدار سفیر آمریکا بر مسئله تشکیل دولت لبنان متمرکز شد و بر لزوم تسریع در بستن این پرونده به شکلی که مورد رضایت جامعه بین المللی باشد، تاکید کرد.

از سوی دیگر منابع آگاه لبنان می‌گویند: به تازگی امید‌هایی برای رایزنی‌های مجدد میان «میشل عون» رئیس جمهوری لبنان با سعد حریری وجود داشت؛ اما سازش ناپذیری متقابل میان دو طرف همه تلاش‌ها در این زمینه را ناکام گذاشته است، چرا که رئیس جمهور و مامور تشکیل دولت هفتاد و هفتم لبنان هر دو اسیر شرایط و خواسته‌های خود هستند و تصمیمی برای عقب نشینی ندارند.

این منابع تاکید کردند چشم انداز تشکیل دولت در لبنان به طور کامل مسدود شده و تاریک است و باید اعتراف کنیم امکان دستیابی به راه حل میان میشل عون و حریری از محالات به شمار می‌رود. آن‌ها یکدیگر را رد می‌کنند و به هم اعتماد ندارند.

منابع لبنانی معتقدند حریری هرگز شروط میشل عون و «جبران باسیل» رئیس جریان آزاد ملی برای توزیع پست‌های وزارتی را نخواهد پذیرفت و رئیس جمهور نیز هرگز پیش نویس ساختار موردنظر حریری برای تشکیل کابینه را امضا نمی‌کند.

طی دو روز گذشته حریری پس از مدتی طولانی سفر‌های خارجی خود را به پایان رساند و به لبنان بازگشت. اما هنوز ارتباطی میان او و کاخ ریاست جمهوری برقرار نشده است و هر یک از طرفین منتظر اقدام طرف مقابل است.

در این میان منابع آگاه از فضای سفر‌های خارجی مامور تشکیل دولت آینده لبنان گزارش دادند که این بار به نظر می‌رسد حریری با حمایت بیشتری از خارج برگشته باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار